وزارت خزانه داری آمریکا آدرس کیف پول قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر را هدف قرار میدهد

بیت کوین در برابر پولشویی آسیب‎پذیر است

وزارت خزانه‌داری آمریکا، چندین آدرس کیف پول رمزارزی را به فهرست تحت کنترل خود، به منظور مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر، که به عنوان قانون کینگ‎پین (kingpin) شناخته می‌شود، اضافه کرده‌است. این نشانی‌ها و افراد مرتبط با آن‌ها، مرتبط با اپراتورهای مواد مخدر خارجی تلقی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری با بروز رسانی این فهرست، سه نفر از عوامل مواد مخدر منتسب به این نشانی‌ها را که شهروندان چینی به نام‎های ژیائوبینگ یان، فوژینگ ژنگ و گوانقوا ژنگ می‌باشند را به این مجموعه افزود. این سه نفر همگی آدرس بیت کوین مورد اشاره و منطبق با لیست قاچاقچیان بین المللی را دارا میباشنذ. گوانقوا ژنگ علاوه بر آدرس بیت کوین ، یک آدرس مرتبط با لایت کوین نیز در اختیار دارد.

همانطورکه در خبر رسمی منتشر شده از سوی کاخ سفید از سال ۲۰۱۵ توضیح داده شد، قانون کینگ‎پین برای منع تجارت و معاملات بین قاچاقچیان مواد مخدر و نهادهای آمریکا یعنی شرکت‌ها و افراد تنظیم شده است. طبق این قانون، نهادهای مختلف دولتی موظفند برای تحقیق و تفحص درباره شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر خارجی هم‌کاری لازم را انجام دهند. سپس موارد شناسایی شده را در فهرستی برای اعمال یا عدم اعمال تحریم‎های ایالات متحده در اختیار رییس جمهور قرار میدهند.

منوچین: بیت کوین در برابر پولشویی آسیب‎پذیر است

همانطورکه پیش از این گزارش شده بود، استیون منوچین وزیر خزانه‎داری ایالات متحده معتقد است که بیت کوین در برابر پولشویی آسیب‎پذیر است. منوچین گفت که قصد دارد از نزدیک بیت کوین را زیر نظر داشته باشد و معتقد است که میلیاردها دلار در فضای رمزنگاری برای اهداف غیرقانونی استفاده میشود.

منوچین همچنین ادعا کرده است که بیت کوین برای پولشویی بسیار مؤثرتر از دلار آمریکا است. به گفته منوچین، دولت هر روز برای محافظت از سیستم مالی ایالات متحده با “بازیگران بد در برابر دلار آمریکا” مبارزه میکند.

منبع:  cointelegraph

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =