رئیس بانک مرکزی انگلیس خواستار یک سیستم مالی متنوع چند قطبی شد

رئیس کل بانک مرکزی انگلیس با بیان این که دنیا باید وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهد خواستار یک سیستم مالی متنوع چند قطبی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از رویترز، مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس با تاکید بر نقش بی ثبات کننده دلار آمریکا در اقتصاد جهان گفت بانک‌های مرکزی باید به یکدیگر بپیوندند و ارز ذخیره جایگزین خود را بسازند.

کارنی در جمع روسای بانک مرکزی سراسر جهان که در جکسن هول آمریکا گرد هم آمده بودند گفت سلطه دلار بر سیستم مالی جهان خطر دام نقدینگی نرخ های بسیار پایین بهره و رشد ضعیف اقتصاد جهان را افزایش داده است.

 وی با اشاره به  پایا ن تبدیل دلار به طلا در اوایل دهه 1970 گفت:

«در حالی که اقتصاد جهان دوباره تنظیم می شود، دلار آمریکا درست به اندازه زمان فروپاشی سیستم برتون وودز اهمیت دارد».

کارنی گفت اقتصادهای نوظهور سهم خود را در فعالیت های جهانی از 45 درصد قبل از بحران مالی دهه گذشته، تا 60 درصد افزایش داده اند.

وی ادامه داد:« ولی دلار هنوز هم برای حداقل نیمی از مبادلات تجاری بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد که پنج برابر بیشتر از سهم واردات آمریکاست و باعث افزایش تقاضا برای سرمایه های آمریکا می شود و بسیاری از کشورها را در معرض پیامدهای مخرب نوسانات اقتصادی آمریکا قرار می دهد».

کارنی که یکی از کاندیداهای ریاست صندوق بین المللی پول بود ولی به خاطر عدم حمایت دولت های اروپایی موفق نشد گفت مشکلات سیستم مالی باعث تشویق سیاست‌های عوام گرایانه و حمایت گرایانه شده است.

دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد به شرکت‌های آمریکایی دستور داده فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند که باعث افزایش بیش از پیش درگیری‌های تجاری بین واشنگتن و پکن شده است.

کارنی هشدار داد نرخ بهره بسیار پایین در گذشته همواره با جنگ، بحران مالی و تغییرات شدید در سیستم بانکی همراه بوده است.

یوان چین محتمل ترین کاندیدا برای تبدیل شدن به یک ارز ذخیره در برابر دلار است ولی به نظر می رسد راه زیادی برای رسیدن به این هدف در پیش داشته باشد.

کارنی گفت بهترین راه حل یک سیستم مالی متنوع چند قطبی است، چیزی که با فناوری ممکن خواهد شد.

ارز مجازی لیبرای فیسبوک بهترین ارز دیجیتال ی بود که تا به حال معرفی شده ولی اول باید مشکلات زیرساختی خود را حل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1