رسوخ نوآوری در زندگی مردم با حضور استارت‌آپ‌ها سرعت گرفت

رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر نقش ویژه استارت‌آپ‌ها در توسعه کشور، گفت: حضور استارت‌آپ‌ها در جامعه به رسوخ نوآوری در بطن جامعه منتج شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت شکل‌گیری و حمایت از استارت‌آپ‌ها در کشور، تصریح کرد: فعالان و نوآوران زیست بوم استارت‌آپی نقش مهمی در تغییر و تحولات علمی و فناورانه کشور دارند و این حضور تاثیرگذار یکی از مهم ترین عوامل اقتدار و بلوغ اقتصادی در گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانایی محور کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: شکل‌گیری زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور با حمایت از کسب و کار های نوپا و استارت‌آپ‌ها سرعت بیشتری گرفت. این استارت‌آپ‌ها بودند که زمینه ورود نوآوری در جامعه را معنی‌دارتر کردند.

به گفته قادری‌فر، در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ استارت‌آپ ایرانی در این زیست بوم مشغول فعالیت هستند که به عنوان بزرگترین اکوسیستم‌های آسیای جنوب غربی و منطقه به شمار می‌رویم. این رقم یعنی ایده‌های نوآورانه و فناوارنه در کشور به سرعت در حال رشد هستند.

وی همچنین تصریح کرد: توسعه ایده های نوآورانه نقشی تاثیرگذار در زندگی روزمره مردم دارد و می تواند در افزایش رفاه عمومی جامعه و سطح رضایت‌مندی مردم نمود بیشتری داشته باشد.

قادری فر به شکل‌گیری نسل دوم زیست بوم نوآوری در کشور اشاره کرد و افزود: با ظهور استارت‌آپ‌های حوزه فناوری در نسل دوم پس از شکل‌گیری استارت‌آپ‌های خدماتی، شاهد نقش آفرینی برجسته‌تر فعالان زیست بوم نوآوری برای حل مشکلات فناورانه و گسستن حلقه‌های وارداتی در کشور هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  1  =