ساعاتی پس از استعفا، رئیس سازمان خصوصی‌سازی بازداشت شد

پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، از سوی دستگاه قضایی کشور بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، پیش از این در تاریخ ۱۱ دی‌ماه سال گذشته عباس جعفری دولت‌آبادی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که برخی مواردی که درباره تخلفات در حوزه خصوصی‌سازی مطرح شده است گفت: من در مورد سازمان خصوصی سازی این را بگویم که به زودی به این حوزه ورود می‌کنیم و بررسی‌های خودمان را آغاز می‌کنیم. همین گفتار از دادستان سابق تهران حکایت از آن داشت که برخی تخلفات و فساد در دوره مدیریت پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی رخ داده است.

پس از دادستان سابق تهران قاضی سراج دومین فردی بود که در خصوص سازمان خصوصی‌سازی و برخی واگذاری‌ها گلایه کرد.

سراج در تاریخ ۲۵ بهمن سال گذشته در اراک با اشاره به تخلفات انجام شده در واگذار‌های انجام شده به بخش خصوصی اظهار داشت: اداره کل ویژه سازمان بازرسی در زمینه خصوصی‌سازی ورود پیدا کرده و پرونده‌های سنگینی هم تشکیل داده‌ایم.

وی گفته بود برای مثال در رابطه با دش ت مغان هم پرونده‌ای تشکیل شد، دش ت مغان ۲۷ هزار هکتار است، قانون مشخص کرده باید واگذاری به افراد دارای اهلیت و سابقه فعالیت درزمینه مرتبط و دارای مناعت مالی در آن زمینه باشند، فردی که این دش ت به آن واگذار شد در زمان واگذاری یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود.

این در حالی است که صبح امروز فرهاد دژ‌پسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی حکمی، داوود خانی را به عنوان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد و به این ترتیب پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی کنار گذاشته شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  −    =  17