مشارکت بانک آلمانی و خودروسازی بنز در توسعه روش پرداخت ماشین به ماشین

براساس گزارش‎ها کامرزبانک (Commerzbank)، یک بانک تجاری بین المللی مستقر در فرانکفورت آلمان با حضور در بیش از ۵۰ کشور جهان، با شرکت دایملر همکاری کرده است تا کامیون‎های تولید شده توسط این شرکت، اولین پرداخت هزینه به روش ماشین به ماشین (M2M) را بر بستر بلاکچین انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، براساس اطلاعیه مطبوعاتی کامرزبانک که در هفته گذشته منتشر شد، این بانک مبادله و تسویه حساب بین یک نقطه شارژ الکترونیکی و کامیون دایملر را بدون هیچ‎گونه مداخله انسانی آزمایش کرد. به‎منظور انجام این پروژه، بانک یورو ی توکن ایز شده بر بستر بلاکچین را جهت پرداخت به شیوه اتومات بصورت پایلوت و آزمایشی در اختیار قرار داد. هدف از بکارگیری این سیستم آن است که ماشین آلات نسل بعدی بتوانند با استقلال بیشتری کار کنند.

استفان مولر، رئیس هیات‌مدیره کامرزبانک، توضیح می‌دهد که اجازه دادن به ماشین‌ها برای انجام پرداخت‎های متقابل، گام بعدی منطقی در افزایش بهره‌وری زنجیره تامین است. او افزود:

پس از انجام معاملات اوراق بهادار کاملاً دیجیتالی در پروژه‎های آزمایشی گذشته، اکنون تمرکز روی ساختارهای پرداخت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است. ما به‎عنوان یک بانک، ایجاد معماری جدید پرداخت دیجیتال برای مشتریانمان را وظیفه خود می‎دانیم.

به گفته مولر، درآمد سالانه کامرزبانک بالغ بر ۱۰.۲ میلیارد دلار و دایملر برابر ۱۸۶.۹ میلیارد دلار است. بنابر گزارش‎ها، دایملر پیش از این جهت ارائه یک کیف پول سخت افزاری با استارتاپ Riddle & Code وارد مشارکت شده بود.

تست اخیر صورت گرفته در قالب پرداخت ماشین به ماشین (M2M) نشان داده است که هر دو فرآیند شارژ و پرداخت در وسایل نقلیه الکتریکی را میتوان بطور خودکار و بدون دخالت انسان انجام داد.

این تیم قاطعانه بر این باور است که این امر ممکن است منجر به دستیابی به دستاوردهای بهره‌وری در زنجیره‌های لجستیکی و همچنین استفاده از پتانسیل قابل‌توجهی شود.

 

منبع:  cointelegraph

ایکس بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3