ارز دیجیتال دولت چین به‌زودی آماده خواهد شد

بانک خلق چین اعلام کرده است که ارز دیجیتال این کشور، پس از پنج سال تلاش تقریبا آماده شده است اما ردپای رمزارزها را دنبال نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، یکی از مسئولان بانک خلق چین اعلام کرده است که ارز دیجیتال دولت چین به‌زودی آماده خواهد شد.

با اینکه دولت چین به رمزارز ها روی خوش نشان نمی‌دهد، اما از معرفی پول مجازی خود بسیار مسرور است.

بانک خلق چین اعلام کرده است که ارز دیجیتال این کشور، پس از پنج سال تلاش تقریبا آماده شده است؛ اما ردپای رمزارز ها را دنبال نمی‌کند و به‌گفته‌ی مو چانگ‌چون، معاون بخش پرداخت بان ک خلق چین، ارز دیجیتال دولت چین ساختاری پیچیده‌تر از رمزارز ها خواهد داشت.

ارز دیجیتال مذکور بر بانک خلق چین و سایر بانک‌های تجاری این کشور تکیه خواهد داشت تا به‌خوبی از عهده اقتصاد وسیع و جمعیت عظیم چین برآید. چانگ‌چون اظهار داشت که منابع، استعدادها و نوآوری‌های کسب‌وکارهایی را که در توسعه ارز دیجیتال یادشده با بانک خلق چین همکاری داشته‌اند، با آغوش باز پذیرفته است.

او بیان کرد که نمونه‌ی اولیه ارز دیجیتال چینی موجود است و تیم تحقیقاتی ارزهای دیجیتال بانک خلق چین، معماری بلاک‌چین را برای آن پیاده‌سازی کرده‌اند. گفتنی است که ارز دیجیتال دولت چین به‌طور کامل به بلاک‌ چین وابسته نیست؛ فناوری که پایه اصلی رمزارز ها را تشکیل می‌دهد. براساس ادعای چانگ‌چون، بلاک‌چین توان عملیاتی لازم برای تراکنش‌های جزئی را ارائه نمی‌دهد.

زمان دقیق آماده‌شدن این ارز دیجیتال هنوز مشخص نشده است.

چین برای عرضه‌ی هرچه زودتر فرمت پولی جدید خود انگیزه‌ی بالایی دارد. این کشور به‌دلیل تبدیل پول معمولی به رمزارز توسط دلالان، بی‌نظمی‌هایی را شاهد بوده است؛ اما رویکرد جدید شاید ثبات را به بازار ارز های دیجیتال بازگرداند. از طرفی، تمایل دولت چین برای داشتن ارز دیجیتال تحت کنترل خود، عجیب نخواهد بود.

مقامات چین برای رهایی از وابستگی به فناوری‌های خارجی، سال‌ها زمان صرف کرده‌اند و این اقدام، قدم معقول دیگر در این راستا خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  85  =  94