برگزیت با اسکناس تقلبی به موزه بریتانیا رفت

دو قطعه اسکناس تقلبی که گروه‌های مخالف برگزیت با تصاویر بوریس جانسن و رهبر مجلس عوام منتشر کرده بودند، به گنجینه موزه بریتانیا سپرده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از اسپوتنیک، با اینکه با دو اسکناس جعلی بانک دروغ‌های برگزیت نمی‌توان حتی یک بطری آب‌معدنی خرید اما از نظر تاریخی چنان ارزشمندند که قرار است در موزه بریتانیا یادگار بمانند. یک گروه هوادار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا موسوم به بث این اسکناس‌ها را طراحی و روی آنها تصاویر جانسن، نخست‌وزیر فعلی انگلیس و جیکاب ریس-ماگ، رهبر حزب عوام را حک کرده است.

تام هاکنهال، مسئول بخش پول‌های امروزی موزه بریتانیا می‌گوید: «ما این اسکناس‌های جعلی را نگه می‌داریم چون وظیفه ما حفظ تاریخ است. ما چیزهایی را جمع می‌کنیم که نشان‌دهنده تاریخ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشند و از این رو، اسکناس‌ها را هم می‌خواهیم. شوخی کردن با پول با هدف رساندن یک پیام سیاسی و پخش کردن دیدگاهی خاص سنتی دیرین است و این اسکناس‌های جعلی هم در این مقوله قرار می‌گیرد.»

گروه بث ابتدا اسکناسی با تصویر جانسن در چند صد نسخه منتشر شد و وقتی مردم از این ایده استقبال کردند، تعداد اسکناس‌ها افزایش یافت. تصور می‌شود امروز بیش از پنج هزار اسکناس جعلی با تصویر نخست‌وزیر دست مردم باشد. موزه بریتانیا پیش‌تر هم یک اسکناس تقلبی از آثار بنکسی را با تصویری از پرنسس دایانا مربوط به سال ۲۰۰۴ برای نمایش برگزیده بود.

هر چند اسکناس بنکسی یک تفاوت عمده با اسکناس‌های ضدبرگزیت داشت؛ آن اسکناس چنان به پول‌های رایج بریتانیا شبیه بود که خیلی‌ها می‌توانستند آنها را در بازار خرج کنند اما دو اسکناس تقلبی جدید فقط یک رو دارند و به همین دلیل کسی نمی‌تواند چیزی با این پول‌های جعلی بخرد.

 

 

 

 

 

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5