آیا برگزیت میتواند عاملی در ثبت رکورد جدید قیمت بیت کوین باشد

تعدادی از عوامل فاندامنتالی را میتوان سبب حرکت‎های قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر تلقی کرد، از جمله افزایش جنگ تجاری بین آمریکا و چین و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت). برخی تحلیلگران دستیابی به بالاترین قیمت برای بیت کوین از ابتدا تاکنون را در پس شکل‎گیری یکی از این رویدادها پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، براساس گزارش منتشره در ایندیپندنت، عدم تعامل بر سر برگزیت میتواند بیت کوین را به پرواز در آورد. انگلستان تقریباً سه سال است که با قانونگذاران اروپایی به بن‌بست رسیده‌است. این عدم اطمینان اقتصادی باعث کاهش ارزش پوند به پایین‌ترین سطح خود در طول یک دهه گذشته شده‌است. درحالیکه بروکرات‎های اروپایی هیچگونه تمایلی برای مذاکره درخصوص برگزیت از خود نشان نمیدهند. ۳۱ اکتبر شاهد بازگشت برگزیتی “سخت” یا بدون توافق و تعامل خواهیم بود.

نیکلاس گرگوری، مدیرعامل شرکت بلاکچینی کامرس بلاک اظهار داشت که این رویداد میتواند بیت کوین را به بالاترین حد خود تاکنون برساند.

بیت کوین امسال هویت خود را با چند جابجایی کوچک دوباره باز یافته است، اما برگزیت بدون توافق میتواند موجب یک شکست بزرگ و بی‎سابقه باشد. خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا نه تنها باعث ایجاد آشفتگی و بی‎ثباتی در بین دو ارز اصلی فیات خواهد شد، بلکه باعث ایجاد بحران هویت برای سیستم جهانی خواهد شد و آسیب‎پذیری ارزهای رایج جهانی را بیش از پیش آشکار خواهد کرد.

واژه “ذخیره امن” به طور فزاینده‎ای در ماه‎های اخیر برای بیت کوین استفاده شده است، زیرا اقتصادهای جهانی و ارزهای فیات، تحت فشار تنش‌های سیاسی و مالی قرار دارند. بیت کوین درست مانند طلا ، اکنون به عنوان ذخیره‌ای با ارزش و عاری از دخالت دولت یا سیاست جهانی تلقی میشود. بلومبرگ اخیراً خاطرنشان کرد: همبستگی قیمت بیت کوین با طلا در سه ماه گذشته دو برابر شده است.

سیمون پیترز، تحلیلگر مجموعه‌ی eToro، اشاره کرد که طلا بطور سنتی دارایی و پناهگاهی امن بوده است و می‎افزاید:

بااین‎حال به نظر میرسد که بیت کوین نیز هدف مشابهی را دنبال کرده است. باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاران چینی بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران بازار کریپتو را تشکیل میدهند، به احتمال قوی برخی از شانس بیت کوین برای استفاده به عنوان یک ذخیره ارزش امن در برابر نگرانی‎های اخیر یوان حمایت میکنند.

فشار بر انگلیس و نخست وزیر جدید این کشور بوریس جانسون، درحال افزایش است. وی اظهار داشته است که انگلیس در تاریخ مشخص شده با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. پس از رأی اکثریت در همه پرسی در ژوئن ۲۰۱۶، مبنی بر خروج انگلستان، این کشور در وضعیت بلاتکلیفی اقتصادی قرار گرفته است زیرا سیاستمداران ناسازگار بر سر برنامه‎های خودشان و بدون ارائه هیچ راه مشخصی برای پیشبرد استدلال میکردند.

شکست ارزهای فیات

گریگوری افزود: این باعث میشود جای بیت کوین در اقتصاد جهانی تغییر کند. در سال ۲۰۲۰، ما انتظار داریم که جهانی پوپولیستی و بی‎ثبات از نظر سیاسی را تجربه کنیم. و این باعث افزایش اهمیت بیت کوین در این دوره خواهد بود. درصورت چاپ دوباره پول توسط بانک‎های مرکزی، جایگاه رمزارز هایی مانند بیت کوین که عرضه آن محدود است، تقویت میشود. هربار که یک بانک مرکزی عرضه پول را افزایش میدهد، میخ دیگری برتابوت ارزهای فیات کوبیده میشود.

این ممکن است به حقیقت نزدیکتر باشد زیرا انگلیس را به سختی میتوان مرکزی برای پذیرش بیت کوین و رمزارز ها دانست. تعداد بسیار کمی از ۶۶ میلیون نفر آن حتی میدانند که اساساً رمزارز چیست. بااین وجود ، پیامدهای گسترده‎تر برگزیت و عدم اطمینان مالی در مورد ارز فیات مطمئناً میتواند باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین و دارایی‎های دیجیتالی مصون از دستکاری دولت یا بانک مرکزی شود.

 

منبع:  bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =