درآمد دومیلیارد دلاری کره‌‌شمالی از سرقت ارزهای دیجیتال

سازمان ملل اخیرا گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هکرهای کره‌شمالی توانسته‌اند با هک معامله‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال، درآمد دومیلیارددلاری به‌دست آورند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، آثار اقتصادی هک و سوءاستفاده‌ها‌ی کره‌شمالی از ارزهای دیجیتال از آنچه به‌نطر می‌رسد، بزرگ‌تر است. براساس گزارش سازمان ملل، کره‌شمالی احتمالا توانسته است با هک‌کردن مؤسسه‌های مالی خارجی و تبادلات ارزهای دیجیتال دومیلیارد دلار درآمد کسب کند. طبق این گزارش، این کشور از هکر ها استفاده کرده است تا با پول‌شویی این درآمد، از تحریم‌های بین‌المللی نیز پیشگیری کند. محققان معتقدند چنین فعالیت‌هایی می‌تواند برای تأمین بودجه‌ی برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی به‌کار رود.

طبق گزارش محرمانه‌ای كه توسط رسانه‌های معتبر از جمله رویترز در ۵ام آگوست فاش شد، کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت اعلام کرده است که هكرها بخش اساسی بودجه دولت کره شمالی را تامین می‌کنند.

در این گزارش آمده است:

     هکر های سایبری جمهوری دموکراتیک خلق کره، اکثرا تحت نظارت سازمان اطلاعاتی و جاسوسی این کشور فعالیت می‌کنند و هدف آنها جمع آوری پول برای سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) است و تا به امروز میزان سرقت آنها حدود دو میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

طبق گزارش قبلی کوین‌تلگراف، پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی ) مظنون اصلی حمله به صرافی کشورهای مجاور آسیایی است. به طور دقیق‌تر، نهادی موسوم به گروه لازاروس که کشورهای زیادی را تحت تاثیر فعالیت‌های مخرب خود قرار داده، بازیگر اصلی این جریان است.

به نظر می‌رسد که کشور کره جنوبی هدف خاص حملات هکر های کره شمالی است. در تازه‌ترین اتفاق، هکر ها با استفاده از فیشینگ ایمیلی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال UpBit را مورد حمله قرار دادند.

همچنین اف‌بی‌آی چندین بار به سازمان ملل اعلام کرده است که کره شمالی به منظور مقابله با اثرات تحریم‌های بین المللی، عمداً پول‌ها را سرقت می‌کند. همچنین در این گزارش‌ها بیان شده است که به احتمال زیاد به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات، سرقت از صرافی ‌ها ادامه خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است:

    ما از همه كشورهای مسئول می‌خواهیم كه برای مقابله با توانایی كره شمالی در انجام فعالیتهای سایبری مخرب اقدام كنند، چون از این درآمد برای ایجاد برنامه‌های غیرقانونی سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود استفاده می‌كنند.

هکرهای شناخته‌شده‌ی کره‌شمالی

بیش از یک سال است که اخبار سوءاستفاده‌ی هکر های کره‌شمالی از ارزهای دیجیتال رسانه‌ها را پر کرده است. شرکت امنیتی کسپرسکی چند سالی است که یکی از گروه‌های هکر ی کره‌شمالی به‌نام لازرس (Lazarus) را ردیابی می‌کند. کسپرسکی در سال ۲۰۱۷ گزارشی از سرقت موفقیت‌آمیز ۸۱ میلیون دلار ی هکر های کره‌شمالی از یکی از بانک‌های بنگلادشی را منتشر کرد. تنها چند ماه بعد، هارد فورک (Hard Fork) در اوت ۲۰۱۸ گزارشی مبنی‌بر ظهور مجدد گروه لازرس و استفاده‌ی این گروه از نرم‌افزاری جدید برای هدف قراردادن معامله‌گران ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این نرم‌افزار که به بدافزار آلوده شده بود، درهای پشتی را در سیستم آلوده باز‌می‌کرد و به هکر ها اجازه می‌داد از راه دور به سیستم دسترسی پیدا کنند.

یک ماه بعد، یعنی اکتبر ۲۰۱۸، تحقیقات نشان داد که گروه هکر ی لازرس مسئول پنج حمله از مجموع ۱۴ حمله‌ی انجام‌شده به معامله‌های ارزهای دیجیتال بین فوریه‌ی ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۱۸ بوده است. این گروه با این حمله‌ها مجموعا ۵۷۱ میلیون دلار به‌چنگ آورده بود که بیشتر از نیمی از مجموع سرقت‌های انجام‌شده در ۱۴ حمله را شامل می‌شود.

افزون‌بر حمله‌ی هکر ی به معامله‌های ارزهای دیجیتال، کره‌‌جنوبی پیش‌تر کره‌شمالی را به هک‌کردن کامپیوترهایش برای استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال متهم کرده بود. گفته می‌شد هکر های کره‌شمالی بدافزاری برای استخراج رمزارز مونرو به رایانه‌های قربانیان ارسال و درآمد حاصل را ازطریق دانشگاه کیم ایل‌سونگ پیونگ‌یانگ جمع‌آوری می‌کردند. شایان ذکر است مارس امسال، هیئتی از سازمان ملل گزارش جدیدی منتشر کرد مبنی بر اینکه کره‌شمالی تاکنون ۶۷۰ میلیون دلار پول مجازی و نقدی ذخیره کرده است.

 

 

منبع: کوین تلگراف

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =