غول خرده فروشی والمارت به دنبال راه‌اندازی رمزارز اختصاصی

والمارت (walmart) غول خرده فروشی آمریکایی، سعی دارد رمزارز اختصاصی خود را راه‌اندازی کند تا در رقابت با شرکت بزرگ آمازون، بتواند کسب و کار خود را گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، غول خرده فروشی آمریکایی والمارت اخیراً درخواست راه‎اندازی ارز دیجیتال ی، همانند لیبرای فیسبوک، را به ثبت رسانده است که این رمزارز ، یک استیبل‌کوین با پشتوانه ارزهای فیات خواهد بود و از آن می‌توان بجای پول نقد استفاده کرد.

والمارت در توضحیات این پروژه از کارمزد صفر یا نزدیک به صفر برای ذخیره ارزش کاربران صحبت کرده و می‌افزاید امکان تبدیل سرمایه‌ها به ارزهای رایج توسط مراکز و شرکای منتخب این مجموعه به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

در ادامه توضیحات به کاربرد راحت و امکان استفاده از این ارز در همه‌ جا اشاره شده و باتوجه به ارتباط آن با دلار آمریکا، می‌توان به‌سادگی به سپرده‌گذاری یا برداشت آن اقدام کرد. این احتمال نیز وجود دارد که ارز دیجیتال والمارت به‌جای پشتوانه‌سازی با دلار ، به‌ وسیله یک ارز دیجیتال دیگر پشتوانه‌سازی شود.

البته اگر والمارت، این برنامه را پیش ببرد، به‌نظر می‌رسد که با همان مشکلات رگولاتوری و سیاسی بین‌المللی مواجه شود که فیسبوک هم با آنها مواجه شد، انتقادهایی که فیسبوک را مجبور کرد اعلام کند که شاید از راه‌اندازی ارز لیبرا دست بکشد.

اما شرکت‌های دیگری که از بلاکچین استفاده میکنند، در پروژه لیبرا امید بیشتری برای پیشرفت می‌بینند که می‌تواند توسعه یابد و رقابتی‌تر شود. اما والمارت برخلاف فیس‌بوک، ممکن است چندان به دعوت از شرکت‌های دیگر برای همکاری در توسعه رمزارز خود اهمیتی ندهد.

این شرکت بزرگ خرده‌فروشی، با شرکت‌هایی همچون آمازون در رقابت است. این رقابت سبب شد که والمارت، در زمینه ایجاد نوآوری آنلاین و درون فروشگاهی، مانند پرداخت‌های بدون گیشه پرداخت، اقداماتی انجام دهد. همچنین والمارت انواع خدمات ارسال موبایلی را امتحان کرده تا فراتر از مدل کسب‌وکاری زنجیره خرده‌فروشی سنتی خود برود.

 

منبع: American Banker

ایکس بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16