پرداخت ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی ۴ ماه

توسط بانک توسعه تعاون صورت گرفت؛

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به روند پرداخت تسهیلات گفت: در سال جاری بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، حجت الله مهدیان در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه فردا دهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون است گفت: بانک زیرمجموعه وزارت کار است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: ۴۵۰ شعبه و باجه در کشور داریم و تعداد پرسنل بانک نیز ۴۵۰۰ نفر است؛ در تمام نقاط کشور شعبه و فعالیت داریم و فعالیت این بانک در ادامه صندوق تعاون شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه ۷۰ درصد تسهیلات به بخش تعاون و مابقی در سایر بخش ها پرداخت می شود و بانک توسعه تعاون جزو ۵ بانک تخصصی دولتی کشور است.

مهدیان در پاسخ به سوالی درباره روند پرداخت تسهیلات در سال جاری، گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد. همچنین ۳۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد در پرداخت تسهیلات اتفاق افتاد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: ۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت تسهیلات انجام شده و پیش بینی این است که روند پرداخت تسهیلات در سال جاری به ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

وی با تاکید بر تجهیز بانک به سیستم کربنکینگ بیان داشت: حدود ۱۰ سال است که بانک با این سیستم کار می‌کند. امروز بانکی موفق‌تر است که بتواند در حوزه بانکداری دیجیتال کار کند و از ابتدای سال کارگروهی در زمینه بانکداری دیجیتال در بانک مشغول به فعالیت است و تا پایا ن شهریورماه بانکداری دیجیتال در بانک فعال خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: کمبود سرمایه از چالش‌های سیستم بانکی است و امروز سرمایه بانک ۱۰۰۰ میلیاردتومان است و از محل بودجه سال ۹۸ نیز هزار میلیاردتومان دیگر افزایش سرمایه محقق می شود و سرمایه بانک دو برابر خواهد شد. این میزان سرمایه هنوز هم کافی نیست و با وزارت اقتصاد و کار و سازمان برنامه برای افزایش سرمایه در سال آینده نیز اقداماتی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: اساسا بانک‌های توسعه ای نباید منابع متکی به مردم داشته باشند ولی در ایران اینگونه نیست و اتکا بانک ها به منابع مردمی وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =