جامعه بیت کوین در جستجوی نمادی برای واحد ساتوشی

حالا که بیت کوین رفته‌رفته، قدرت گذشته خود را بدست می‌آورد، ضرورت وجود یک نماد رسمی برای واحد‌های کوچکتر از یک بیت کوین احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، «کوارتز» در گزارش اول آگوست (۱۰ مرداد) خود، از ضرورت وجود یک نماد صحبت می‌کند. «کوین تلگراف» به نقل از کوراتز می‌نویسد، افرادی که قصد خرید یک ساندویچ ۰.۰۰۰۹۹۵۰ بیت کوین ی را دارند، به یک سمبل هم نیاز دارند.

در حال حاضر بیت کوین رقم بالایی از حیث قیمت قرار دارد. از همین رو  همه نگرانی‌ها تنها نسبت به بی‌ثباتی آن معطوف نمی‌شود و سیل انتقادات این‌بار، ارقام اعشاری طویل و دراز آن را نشانه رفته‌اند.

در برخی از جوامع بیت کوین ، صحبت از افزایش کاربرد و لزوم ایجاد نماد ی برای «ساتوشی» به میان آمده است. ساتوشی کوچکترین واحد بیت کوین است. به‌عبارت‌دیگر، ساتوشی یک هزار میلیونیوم بیت کوین (۰.۰۰۰۰۰۰۰۱) است.

کوارتز عنوان می‌کند در حال حاضر قیمت یک ساندویچ ده دلار ی ۹۵,۰۰۰ ساتوشی است که عدد جمع و جوری به حساب نمی‌آید، اما هر چه که باشد از ۰.۰۰۰۹ بهتر است.

نماد بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو با عرضه کلاینت بیت کوین منتشر شد، حالا در نسخه دهم از «یونیکد» (Unicode) قرار داده شده است. نسخه دهم کاراکترهای استاندارد یونیکد در حالی نماد بیت کوین را در ژوئن ۲۰۱۷ (تیر) منتشر کرد که یک دهه از تولد بیت کوین می‌گذشت.
جامعه بیت کوین در جستجوی نماد ی برای واحد ساتوشی

نمادهای پیشنهاد شده برای ساتوشی (Satoshi)

بسیاری نیز اقدام به انتشار طرح‌های پیشنهادی خود برای نماد ساتوشی می‌کنند. برخی از این طرح‌ها پشتیبانی می‌شوند و برخی دیگر نیز شاهد سرازیر شدن سیل انتقادات هستند.

عبارت ساتوشی از زمان عرضه بیت کوین توسط «ساتوشی ناکاموتو» بر سر زبان‌ها افتاده و تا به حال هیچ‌کس از هویت واقعی مرد، زن یا گروهی که پشت این ارز دیجیتال است، خبردار نشده است. ساتوشی ناکاموتو از سال ۲۰۱۰ تا به حال هیچ‌گونه فعالیتی نداشته است.

 

 

 

منبع: کوین تلگراف

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −    =  78