مجلس می‎خواهد به فعالیت رانت خواران مزارع استخراج بیت کوین شکل قانونی دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی با مکیدن خون ملت و استفاده از برق یارانه‌ای بیت کوین استخراج کرده‌اند و این طرح مجلس میخواهد به کسانی که با مزارع استخراج بیت کوین رانت خوار شده و پول بیت‎المال را بالا کشیده‎اند، شکل قانونی بدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عده‌ای با استفاده از برق یارانه‌ای و ارزان و مکیدن خون ملت مزارع استخراج بیت کوین راه انداختند و به دنبال راه‎اندازی سیستمی هستند تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند و ثروتمند شوند.

محمد حسن‌نژاد در جریان بررسی کلیات طرح راه‎اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی گفت: این طرح خشک‌ظاهر و بد باطن است. گول ظاهرش را نخورید. در ظاهر هدف از دورزدن تحریم‌ها که دلار و یورو را بی‌اثر کند اما این اتفاق نمی‌افتد و تحریم‌ها بدتر می‌شود. ما خودمان را تنها محدود می‌کنیم در این طرح می‌گویند که با ۲۴ کشور پیمان دو یا سه جانبه داشته باشیم حال این که ما با کل دنیا پیمان داریم. پس این کار خود تحریمی بیش نیست.

وی ادامه داد:‌ تا ماده ۵ این طرح عملاً تکرار مکررات است. اصل موضوع بر سر ماده ۵ می‌باشد که در آن آمده به منظور تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش‌های پرداختی کشور بانک مرکزی موظف به فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت راه‎اندازی و انتشار انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه دولتی و غیردولتی است. این درحالی است که بانک مرکزی باید پشتوانه پول کشور باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی توضیح داد: ما با این ماده می‌خواهیم به کسانی که با مزارع استخراج بیت کوین رانت خوار شده و پول بیت‌المال را بالا کشیده‌اند شکل قانونی دهیم. بانک مرکزی پشتوانه‌ بیت کوین نیست آن هم کسانی که از برق کشاورزی استفاده کرده و ماینر وصل کرده و با برق یارانه‌ای و پول بیت‌المال سیستم ماینر راه‎اندازی کرده تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند. با این کار ۱۰۰سوء استفاده‌گر ثروت‎مند شدند. این عین همان دلار چهار هزار تومانی است که برای واردات داده شد تا جنسی به کشور وارد شود که این اتفاق هم رخ نداد.

حسن‌نژاد ادامه داد:‌ پشت پرده این طرح مشخص است این طرح را به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی ندادند چون می‌دانستند که ما متوجه می‌شویم پشت پرده چیست. به‎طور کلی این طرح می‌خواهد به بیت کوین مجوز دهد تا کسانی که خون ملت را مکیده و امروز می‌ترسند که بیت کوین را نقد کنند با دست ما اقدامشان قانونی شده و خلاف خود را حلال کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =