پرداخت خودکار عوارض آزادراه توسط مشتریان ۱۲ بانک

برداشت مستقیم خودکار از حساب بانکی یکی از جدیدترین و پیشروترین روش‌های پرداخت در بانکداری الکترونیکی کشور است که ارائه این خدمت در اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (آنی‌رو)، علاوه بر تسهیل پرداخت عوارض آزادراهی، مسیر توسعه بانکداری الکترونیکی کشور را هم فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی خداحافظی با ایستگاه‌های دریافت نقدی عوارض آزادراهی و استفاده از امکان‌های جدید در بستر وب و بانکداری الکترونیک شکل گرفته است.

یکی از این شیوه‌ها، امکان پرداخت مستقیم خودکار یا همان دایرکت دبیت (direct debit) از طریق حساب‌های بانکی است.یکی از اهداف اصلی اجرایی شدن طرح پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی، ارتقای ارائه خدمات آزادراهی در بستر فناوری‌های الکترونیکی است.

برداشت مستقیم خودکار از حساب بانکی یکی از جدیدترین و پیشروترین روش‌های پرداخت در بانکداری الکترونیکی کشور است که ارائه این خدمت در اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (آنی‌رو)، علاوه بر تسهیل پرداخت عوارض آزادراهی ، مسیر توسعه بانکداری الکترونیکی کشور را هم فراهم کرده است.

در روزهای آغازین بهمن ماه سال گذشته بود که عبدالناصر همتی ، رییس بانک مرکزی ایران در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به صورت عمومی درباره امکان برداشت مستقیم یا همان دایرکت دبیت در بانک‌های کشور خبر داد و گفت: «دایرکت دبیت در بسیاری از بانک‌های ما اجرایی شده و می‌توانیم از آن به‌عنوان ابزاری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا استفاده کنیم.

ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم در جلسه هم‌اندیشی بررسی فرصت‌ها و چالش‌های خدمت دایرکت دبیت ، درست یک هفته پیش از فعال شدن طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (بیست و یکم اسفند ماه 1398) در سازمان فناوری اطلاعات ایران گفته بود که با این امکان دشواریهای مشتری‌های وفاداری که به خاطر مشکلاتی که در سیستم‌های پرداخت وجود دارد به مشتری‌های غیر وفادار تبدیل شده‌اند، حل خواهد شد.

به نظر می‌رسد به‌کارگیری این شیوه پرداخت، هم به سود صاحبان کسب‌وکارها است و هم کار را برای رانندگانی که سر و کار چندانی با اینترنت و تلفن‌های هوشمند ندارند، آسان می‌کند.

اکنون سهیل مظلوم واجاری، مدیرعامل شرکت سپندار از امکان استفاده از این خدمت برای پرداخت عوارض آزادراهی خبر می‌دهد و می‌گوید: مشتریان دوازده بانک بزرگ کشور، از این پس می‌توانند با استفاده از خدمت برداشت خودکار از حساب بانکی، به‌صورت مستقیم و خودکار (اتوماتیک) عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت کنند.

این یعنی آن دسته از رانندگانی که کنار آمدن با فناوری‌های جدید برایشان دش وار است می‌توانند به راحتی و با فعال کردن این امکان عوارض آزادراهی‌شان را بپردازند.مدیرعامل شرکت سپندار، مجری طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از پیوستن بانک ملی به مجموعه بانک‌های ارائه‌کننده خدمت برداشت مستقیم خودکار مبلغ عوارض آزادراهی خبر داده و می‌‌گوید: پیش از این نیز بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، سرمایه، ایران زمین، سامان، دی، پست بانک و قرض‌الحسنه مهر ایران امکان استفاده از این روش پرداخت الکترونیکی را برای ترددکننده‌های آزادراه‌های کشور فراهم کرده بودند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  12