الکترونیکی شدن مکاتبات دولت با مردم از طریق پست

سامانه کارپوشه ایرانیان؛

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست از راه‌اندازی سامانه کارپوشه ایرانیان با هدف الکترونیکی شدن مکاتبات دولت با مردم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست ، محمدرضا قادری با اعلام این مطلب افزود: سامانه کارپوشه ایرانیان به عنوان کارتابل اختصاصی و قانونی هر شهروند، با همکاری پست و سازمان فناوری اطلاعات در راستای تحقق دولت الکترونیک و به منظور تسهیل در برقراری ارتباط بین دستگاه‌های دولتی و عمومی با مردم، اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری راه‌اندازی این سامانه توسط سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده و راهبری و بهره‌برداری از آن به پست واگذار شده است، تصریح کرد: ابلاغیه‌های الکترونیکی و سایر مکاتبات دولت که از طریق این سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، استناد قانونی دارد.

این عضو هیئت مدیره در ساز و کار سامانه کارپوشه ایرانیان اظهار داشت: شهروندان پس از ثبت‌نام در این سامانه، از طریق پست الکترونیک ملی با دامنه post.ir، همچنین پیامک و پیام‌رسان‌های عمومی، از ارسال نامه یا ابلاغیه، در کارتابل اختصاصی خود مطلع می‌شوند.

قادری ضرورت ثبت‌نام شهروندان در این سامانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ثبت‌نام از طریق وب سایت و اپلیکیشن درگاه ملی دولت همراه به نشانی mob.gov.ir انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح و حذف مکاتبات کاغذی و استفاده بهینه از منابع، گفت: در تلاش هستیم تا امکان دسترسی به این سامانه را از طریق سایر اپلیکیشن‌های پرکاربرد داخلی فراهم آوریم.

به گفته وی، ثبت‌نام از شهروندانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز از طریق دفاتر پست ی و دیگر دفاتر منتخب سراسر کشور انجام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  78  =