حدود نیمی از مردم آمریکا و بریتانیا به فیسبوک اعتماد ندارند

طبق یک نظرسنجی که توسط وب‌سایت «تلکامز» (Telecoms) صورت گرفته، ۴۹ درصد از شهروندان ایالات‌متحده و انگلستان، به این غول شبکه‌های اجتماعی اعتماد نداشته و تمایلی به سپردن ارزهایشان به فیس‌بوک نشان نمی‌دهند.در ایالات‌متحده نیز نتایج مشابه بوده؛ فقط با این‌ تقاوت که تنها ۲.۵ درصد از آمریکایی‌ها به فیس‌بوک اعتماد دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از «کوین تلگراف»، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌‌دهد که مردم آمریکا و بریتانیا اعتماد چندانی به لیبرا ارز دیجیتال فیسبوک ندارند. اما چرا؟‌ و این بی‌اعتمادی مردم و دولت به فیسبوک چه عواقبی برای پروژه لیبرا خواهد داشت؟

طبق این نظرسنجی که توسط وب‌سایت «تلکامز» (Telecoms) صورت گرفته، ۴۹ درصد از شهروندان ایالات‌متحده و انگلستان، به این غول شبکه‌های اجتماعی اعتماد نداشته و تمایلی به سپردن ارزهایشان به فیس‌بوک نشان نمی‌دهند. بر اساس جواب‌های مستقیم شرکت‌کنندگان، آنها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند اطلاعات شخصی‌ مالی‌شان را  از طریق لیبرا، تسلیم فیسبوک کنند.

در انگلستان، ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که هنوز در این‌مورد تصمیم قطعی نگرفته‌اند و تنها ۴ درصد آنها نسبت به فیس‌بوک ابراز اعتماد کرده‌اند. در ایالات‌متحده نیز نتایج مشابه بوده؛ فقط با این‌ تقاوت که تنها ۲.۵ درصد از آمریکایی‌ها به فیس‌بوک اعتماد دارند.

سیل انتقادات به سمت لیبرا روانه است

از زمان اعلام عرضه ارز دیجیتال لیبرا، بسیاری از کشورها و مراجع قانون‌گذاری در حوزه مسائل مالی، نسبت به ظهور چنین ارزی ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که فیس‌بوک ادعا می‌کند «کالیبرا»، کیف پول مخصوص ارز دیجیتال فیس‌بوک، شدیدترین اقدامات حفاظتی را در خصوص نگهداری از اطلاعات و پول‌های شما انجام می‌دهد. از طرف دیگر بسیاری از سیاست‌گذاران و متخصصین امر، نسبت به امنیت اطلاعات شخصی نزد فیس‌بوک ابراز نگرانی کرده‌اند.

رئیس کمیته تبادلات مالی ایالات‌متحده و از نمایندگان این کشور، «مکسین واترز»، ضمن اذعان به نبود چارچوب‌های قانونی یکپارچه در بازار ارزهای دیجیتال، خطاب به قانون‌گذاران گفت که طرح لیبرا، زنگ خطری را در خصوص حریم شخصی، امنیت ملی، خطرات فضای مجازی و خطرات حوزه تبادلات، به صدا درمی‌آورد.

هفته گذشته نیز، وزرای اقتصاد گروه «جی هفت»، در خصوص لزوم قوانین سخت‌گیرانه و خطرات لیبرا در ارتباط با نظام‌های مالی هشدار دادند. «برونو لا مایر»، وزیر اقتصاد فرانسه در نشست گروه هفت گفت:

    اصلا قابل قبول نیست که شرکت‌های خصوصی بدون هیچ کنترل دولتی‌ای پول خودشان را عرضه کنند.

 

 

 

منبع: کوین تلگراف

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1