تولید کیف پول سخت افزاری برای صنعت خوردوسازی

دایملر (Daimler) شرکت مادر مرسدس بنز با همکاری شرکت بلاکچینی Riddle & Code در آستانه تولید یک کیف پول سخت افزاری برای نسل جدید اتومبیل‎ها است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به‌نظر میرسد این همکاری با چشم‌انداز ارائه راه‌حل برای خودروهای خودران و پلتفرم‎های به اشتراک‎گذاری خودرو، تقویت الگوهای ترافیک، ایجاد شبکه با زیرساختهای شهر هوشمند و مخابره اطلاعات حوادث به مقامات مسئول و شرکت‎های بیمه در بلندمدت شکل گرفته است.

این کیف پول یک قطعه مصون از دستکاری دارد و یک هویت رمزنگاری شده برای وسایل نقلیه میسازد. همچنین با واحد کنترل تله‌ماتیک(TCU) وسیله نقلیه ادغام میشود تا اطلاعات دریافتی از حسگرهای خودرو را تایید و ارزیابی کند.

این اطلاعات میتواند برای ثبت عملکرد خودرو و حصول اطمینان از تعمیر و نگهداری مناسب آن مورد استفاده قرار بگیرد. بن شوارتز مسئول ارتباطات شرکت Riddle & code میگوید، این کیف پول میتواند به سخت‌افزار کامیون‌ها، خودروهای لوکس و اتوبوس‎ها الحاق شود تا اجاره خودروها و مدیریت ناوگان را کارآمدتر کند.

او اضافه کرد که طرح قیمت‎گذاری نهایی نشده است، اما این طرح شامل هزینه سخت‌افزار و مجوزهای لازم برای مالک ناوگان که صاحب کیف پول نیز خواهد بود میباشد. ضمناً مدلی مبتنی بر تراکنش نیز در دست بررسی است.

درهرحال زمانی که خودروها به‌عنوان یک وسیله مستقل قادر به انجام تراکنش‎های مبتنی بر بلاکچین باشند، بازارشان بی حد و حصر خواهد بود.

از آنجایی که کیف پول وسیله نقلیه را با محیط اطرافش همگام میکند؛ تراکنش‎ها میتواند با هر فناوری ارتباطی دیجیتالی صورت بپذیرد. فناوری‌هایی که به کمک آنها میتوان پرداختهای مربوط به عوارض، فضاهای پارکینگ و تعمیرکاران را انجام داد.

این فناوری همچنین ممکن است جهت انجام امور مرتبط با پرداخت شرکت‌های بیمه نیز به کار آید. به عقیده شوارتز بیمه‌گران و تنظیم کنندگان مقررات ممکن است از این کیف پول به مثابه جعبه سیاه برای حفظ و ایمن‌سازی اطلاعات خودورها بهره ببرند.

 

منبع:  coindesk

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  91  =