پذیرش شبکه لایتنینگ بیت کوین توسط آمازون و اوبر

استارت‌آپ‌ رمزارزی فولد (Fold) بعد از پیوستن به شبکه لایتنینگ بیت کوین به‎صورت عملی، وعده‌ی انجام فرآیندهای سریع پرداخت بواسطه‌ی بیت کوین را داد که این اقدام نوید پذیرش هرچه بیشتر بیت کوین را میدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فولد که از سری نرم‌افزارهای پرداخت رمزارز می‌باشد جدیداً اقدام به پشتیبانی از شبکه لایتنینگ بیت کوین کرده است. لذا مشتریان این استارت‌آپ از این پس به انجام پرداخت‌های آنی قادر خواهند بود. این نرم‌افزار توسط شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و اوبر حمایت میشود.

بخش ناخوشایند بیت کوین

ظهور استارت‌آپ فولد به سال ۲۰۱۴ بازمیگردد. و همین قدمت، آن را به نرم‌افزاری پیشرو در عرصه پرداخت رمزارز بدل کرده است. پس از دستیابی به موفقیت اولیه، و در زمانیکه بیت کوین به یکه تاز بازار رمزارزها را بدل شد، این شرکت با مشکلاتی روبرو شد. ترافیک شبکه‌ی این نرم‌افزار بسیار زیاد شد و کارمزدها برای انجام صحیح تراکنش‎ها بسیار افزایش یافت.

به گفته‌ی مدیرعامل فولد زمان طولانی تایید تراکنش‌ها و بویژه افزایش کارمزدها عملاً این استارت‌آپ را برای مصرف‌کنندگان و فروشگاه‌ها غیر‌قابل استفاده کرده بود.

این نرم‌افزار در این وضعیت تنها نبود و تعداد زیادی از استارت‌آپ‌های مشابه آن نیز که پذیرش بیت کوین را آغاز کرده بودند با این مسائل دست و پنجه نرم میکردند. بزرگترین بازار بازی دنیا، یعنی steam، به محض رویت افزایش کارمزدها و نوسانات از قطار استفاده از بیت کوین پیاده شد که اقدامی هوشمندانه از سوی این شرکت تلقی میشود.

اما راه حل …

شرکت‎هایی که همکاریشان با بیت کوین را متوقف کردند، نیازمند راه‌حلی قابل‌قبول در زمینه مقیاس‌پذیری بودند و این برهه جایی بود که شبکه لایتنینگ به فریاد این شرکتها رسید.

به عقیده مدیرعامل فولد راه‌حل مذکور در واقع منجر به این شد که فرآیند پرداخت با بیت کوین وارد فاز عملیاتی شود. در ماه فوریه سال جاری این شرکت Lightning pizza را برای آزمایش راهکار جدید پرداخت، راه‌اندازی کرد.

“ما Lightning pizza را برای آزمایش فرضیه‌ای راه‌اندازی کردیم. آن فرضیه عبارت است از اگر پرداخت‌های بیت کوین به اندازه پرداخت با استفاده از کارت اعتباری آسان و با ارزش باشد، مردم عادت‎های پرداخت خود را تغییر خواهند داد.”

علیرغم ارائه تراکنش‎های ارزان و سریع، شبکه لایتنینگ همچنان مهجور باقی مانده است. بااین‎حال روند پذیرش آن در سال جاری روندی با ثبات و پایدار بوده است. به‌عنوان مثال الکتروم اولین کیف پول رمزارزی بزرگی است که قرار شد تا پایان سال جاری به این شبکه ملحق شود.

 

منبع:  u.today

ایکس بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12