شهرداری الکترونیک در منطقه ۱۲ مشهد راه‌اندازی می‌شود

شهرداری الکترونیک در آینده نزدیک به صورت آزمایشی در منطقه ۱۲ مشهد راه اندازی می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عضو هیأت مدیره سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد روز پنجشنبه گفت: الکترونیکی شدن فرایندها و هوشمندسازی از اولویتهای مدیریت شهری مشهد است لذا در این راستا از حدود ۲ سال قبل الکترونیکی شدن فرایندها در شهرداری منطقه ۱۲ این کلانشهر در دستور کار قرار گرفت.

نوید رجایی پور افزود: در این طرح، ۴۹ خدمت در شهرداری این منطقه به صورت الکترونیکی تعریف شده که شهروندان بدون مراجعه حضوری می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: همه فرایندها در شهرداری این منطقه به صورت آنلاین انجام می شود و کارکنان نیز از طریق سامانه و به صورت آنلاین پرونده ها را پیگیری می کنند.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح، در ورودی شهرداری این منطقه به روی مراجعان بسته می شود و فقط بخشی از خدمات نظیر بازدیدها به صورت حضوری انجام می‌شود و در بخشی دیگر نیز تعدادی اپراتور در زمینه الکترونیکی شدن فرایندها به مراجعه‌کنندگان آموزش می دهند.

رجایی پور افزود: منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در میان سایر مناطق شهری بیشترین حجم ساخت و سازها و مراجعان را به خود اختصاص داده است لذا این طرح آزمایشی در این منطقه اجرا و به زودی رونمایی می‌شود.

منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در راستای توسعه این شهر در سال ۱۳۸۳ با محدوده ای به وسعت ۲ هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تأسیس شد و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ محدوده منفصل توس در شمال غربی مشهد به مساحت ۳۴۴۸ هکتار به این منطقه ملحق شد که در حال حاضر این منطقه با احتساب سه ناحیه در مجموع با وسعت ۵۶۰۰ هکتار از نظر وسعت، مقام اول را بین مناطق شهرداری مشهد دارا بوده و حدوده ۱۷ درصد کل شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  +    =  18