مقاومتهایی که در راستای اجرای خصوصی سازی شکل می گیرد از جنس عدم آگاهی است

عالی پور، معاون سازمان خصوصی سازی:

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: مقاومتهایی که در راستای اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور شکل می گیرد بیشتر از جنس ندانستن و عدم آگاهی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، زهره عالی پور در نشست هم اندیشی و گفتگوی اقتصادی با موضوع "مروری بر تاریخچه، از تدوین لایحه تا قانونگذاری، نقدی بر خصوصی سازی" که بعد از ظهر امروز در سازمان خصوصی سازی برگزار شد گفت: بحث تدوین قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی پس از ابلاغ این قانون به صورت جدی پیگیری شد که دکتر عباس آخوندی جسارت نوشتن آن را داشتند و زحمات بسیاری در این زمینه کشیدند.

معاون سازمان خصوصی سازی افزود: در راستای تصویب قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 بحث حضور شبه دولتی ها مورد نقد قرار گرفت که بعدها این موضوع اصلاح شد.

وی اضافه کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقتصاد ایران به سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی تقسیم می شود که بخشی به نام موسسات عمومی غیردولتی هم در کنار این بخش ها شکل گرفته است.

عالی پور ادامه داد: خوشبختانه از سال 93 تا کنون واگذاریهای دولتی در راستای اجرای سیاست خصوصی سازی اتفاق افتاده است که امیدواریم شاهد تداوم آن باشیم. همچنین قبلا تهاتر بدهی های دولت از طریق انتقال عین سهام بود که با تغییر قانون، وجوه حاصل از فروش سهام دولت بابت بدهی های دولت پرداخت می شود.

وی گفت: کمبود منابع مالی یکی از مشکلات تعاونی ها است که متاسفانه تا کنون اقداماتی برای ورود تعاونی ها به بورس صورت نگرفته است.

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به مقاومتهایی که اخیرا پیرامون واگذاریها انجام می گیرد، تصریح کرد: مقاومتهایی که در راستای اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور شکل می گیرد بیشتر از جنس ندانستن و عدم آگاهی است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  −  60  =