اینستکس توخالی به درد ما نمی‌خورد/ از ۱۶ تیر غنی سازی را از ۳.۶۷ به هر میزان که دلمان بخواهد بالا می‌بریم

روحانی:

حسن روحانی، رئیس جمهوردر جلسه امروز هیئت دولت گفت: اینستکس توخالی به درد ما نمی‌خورد. اینستکس الان به قول علما اجوف است و تو خالی است و چیزی در آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: در این منطقه یکسال است که آتش و آتش‌بازی را آغاز کردید، شما که می‌گویید بازی با آتش خطرناک است چرا آتش را روشن کردید؟ خاموش کردن آن دست شماست.

روحانی ادامه داد: به تعهدات خود و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل برگردید. البته اگر بازنگردید ما همانطور که اعلام کردیم و در نامه هم برای شما نوشتیم رأس 60 روز اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: از 16 تیر دیگر سطح غنی‌ سازی ما 3.67 درصد نخواهد بود و هر مقدار دلمان خواست و هر مقدار که نیازمان باشد آن را بالا می‌بریم. اگر میخواهید اظهار تأسف بکنید از همین حالا ابراز تأسف بفرمایید و اگر می خواهید بیانیه بدهید از همین حالا بدهید.

روحانی اضافه کرد: اگر به تعهدات خود عمل نکنید، از 16 تیر راکتور اراک را به شرایط سابق برمی گردانیم. همان شرایطی که شما می گفتید خطرناک است و می تواند پلوتونیوم تولید کند.

روحانی: به آمریکا و اروپا توصیه می‌کنیم به عهدشان در برجام برگردند

وی موضوع اینستکس را یک اقدام نمایشی دانست و گفت: این موضوع در صورتی می تواند تا حدی قابل قبول باشد که پولی درکار باشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما سازوکاری بدون پول دارید؛ این چه خاصیتی دارد؟ مثل اینکه بانکی است اما پولی در آن نیست و فقط اسمش بانک است. حالا این را که اسمش را هم شما بانک نگذاشتید و گفتید که یک صندوق است. همین را هم اگر پول نف را در آن بگذارید و نفت ما را بخرید و فعال شود، هرچند باز هم آنچه تاکنون اقدام کردید ایراد دارد ولی می شود از آن صرف نظر کرد.

روحانی تصریح کرد: اینستکس توخالی به درد ما نمی‌خورد. اینستکس الان به قول علما اجوف است و تو خالی است و چیزی در آن نیست.

 وی با بیان اینکه به اروپایی‌ها مهلت زیادی دادیم، گفت: قصد لج بازی نداریم اما یک ساعته می توانیم به شرایط قبل بازگردیم.

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =