بیت کوین زیر ذره‌بین افت ۳۰ درصدی قیمت

چه چیزی آغازگر روند نزولی بوده است

از مورخ ۲۳ ژوئن، در مدت دو هفته، قیمت بیتکوین از سطحی نزدیک به ۱۴ هزار دلار به سطح ۹۷۱۱ دلار رسید که این کاهش، افت شدید تقریباً ۳۰ درصدی ارزش بیتکوین را نشان میدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین تمایل دارد که کاهش قیمت را در محدوده ۳۰ تا ۴۰ درصد حفظ کرده و پس از یک دوره طولانی به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

باوجود این افت ۳۰ درصدی قیمت، از ابتدای سال میلادی تاکنون ارزش بیت کوین ۱۷۶% رشد داشته است و این رمزارز خود را به‌عنوان یک دارایی با عملکرد فوق‌العاده ثابت کرده است. بااین‎حال مشخص شد که روز گذشته یک دارنده عمده بیت کوین یا به اصطاح یک نهنگ بازار، سفارشی معادل ۲۰۰ میلیون دلار در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) به ثبت رساند که بلافاصله منتج به سقوط قیمت در بازار شد.

در اوایل سال‎جاری، زمانیکه احساس ناامنی در اقتصاد جهانی شدت گرفت، علاقه به بیت کوین در چین به‎طور قابل توجهی براساس اطلاعات موتورهای جستجو افزایش یافت. اگرچه بعید است اما این امکان وجود دارد که تحولات مثبت در روابط تجاری ایالات متحده و چین، احساسات در بازار سهام جهانی را تقویت کند، و منجر به فروش دارایی‌های مانند بیت کوین توسط سرمایه‎گذارانی شود که قصد ورود دوباره به بازار سهام را دارند.

نشریه هفتگی نهادی Diar همچنین گزارش داد که حجم بازار تتر، که در میان استیبل‎کوین‎های بازار بیشترین استفاده را دارد در سال ۲۰۱۹ به دلیل افزایش حجم تقاضا از چین، به بالاترین سطح قیمت خود در این سال رسید.

افت اخیر قیمت بیت کوین بیش از آن که بنابر دلایل زیربنایی باشد، به دلایل تکنیکال اتفاق افتاده است. داده‎های کافی برای حصول اطمینان از اینکه تحولات تجاری ایالات متحده و چین بر روند کوتاه مدت دارایی تأثیر بگذارد، وجود ندارد.

بااین‎حال، اگر بیت کوین به‎طور فزاینده‎ای به‎عنوان دارایی جایگزین برای طلا و سایر دارایی‎های امن در نظر گرفته شود، ممکن است تصدیق کننده بسیاری از تحولات کلان و تاثیر آنها بر روی کل دارایی‎ها باشد.

با کاهش قیمت بیت کوین، آلتکوین‎ها که در طول دو ماه گذشته در برابر بیتکوین عملکرد ضعیفی داشتند نیز به میزان چشمگیری ارزششان کاهش یافته است.

اتر طی یک روز با ۵% کاهش روبرو بوده است. ریپل، لایتکوین، بیت کوین کش، بایننس کوین، ترون و کاردانو نیز به شکل مشابهی ارزششان کاهش یافته است.

 

منبع:  ccn

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  18