معاملات غیر قانونی بیت کوین به بیش از یک میلیارد دلار رسید

به گزارش بلومبرگ؛

استفاده از بیت کوین در بازارهای غیر قانونی آنلاین در هر معامله ای از مواد مخدر گرفته تا سوء استفاده از کودکان در سال جاری رکورد زده و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالی که نسبت معاملات بیت کوین مربوط به خرید های غیر قانونی رو به کاهش است، حدود 5.5 میلیارد دلار از سکه های دیجیتال در سال جاری در این شبکه به اصطلاح تاریک خرج شده است. شبکه تاریکی که بیت کوین در آن خرج می شود در 2017 با 882 میلیون دلار به اوج خود رسید و سال گذشته با سقوط قیمت این سکه ها افت کرد.

 این یافته ها یادآور ریسک های نظارتی بر پول های دیجیتال است. ریسکهایی که مجرمان از آن برای بی نام و نشان ماندن استفاده می‌کنند. ماه گذشته گروه ویژه اقدام مالی که یک سازمان بین دولتی است، بر مبارزه با پولشویی و تروریسم  مالی تمرکز کرد و اقداماتی جدی با عنوان «مشتری خود را بشناسید» در مورد مبادلات با ارز مجازی و نهادهای نظارتی در پیش گرفت. یوروپل، آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری های قانونی در ژوئن با شرکت هایی که تجارت مجازی می‌کنند دیدار کرد تا نکته هایی را به آنها در شناسایی جرایم مربوط به ارز مجازی گوشزد کند.

 بزرگترین بازار آنلاین غیر قانونی «هیدرا» است. مواد مختلف مخدر بیشترین کالایی است که در این  سایت فروخته می‌شود ولی سوء استفاده از کودکان و اطلاعات کارت‌های اعتباری ربوده شده هم در این سایت وجود دارد. محبوب ترین ارز مجازی در این نوع بازارها بیت کوین است.

 در حالی که رشد هزینه‌های غیر قانونی بیت کوین هشداردهنده است ولی بزرگترین هشدار این است که نسبت معاملات بیت کوین مربوط به قراردادهای غیر قانونی رو به کاهش است. فعالیت غیر قانونی کمتر از یک درصد کل فعالیت بیت کوین را در سال جاری تشکیل می‌دهد که نسبت به 7 درصد 2012 کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  +    =  90