ارز دیجیتال LIBRA در صورت ارائه خدمات بانکی باید به دنبال مجوزهای بانکی بگردد

به گفته بانک مرکزی فرانسه؛

به گزارش رویترز در روز ۲۵ ماه ژوئن Villeroy de Galhau رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت که ارز دیجیتال LIBRA فیس بوک باید با مقررات مبارزه با پولشویی مطابقت داشته باشد و در صورتی که خدمات بانکی ارائه دهد، به دنبال مجوزهای بانکی بگردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق این گزارش Villeroy در مصاحبه ای با مجله فرانسوی L’Obs پذیرفته است که امکان بهبود نقدینگی بین بانکی وجود دارد.

وی همچنین اشاره کرد که پروژه libra فیس بوک باید شرایط بانکی موجود را رعایت کند، زیرا “خطرات ناشی از ناشناس بودن کاربران Libra افزایش می یابد.”

Villeroy همچنین به الزامات احتمالی یک مجوز بانکی اشاره کرد:

اگر این پروژه به دنبال فراتر رفتن از پرداخت‌ها برای ارائه خدمات بانکی مانند سپرده باشد، پس از آن باید مثل یک بانک با مجوز بانکی در تمام کشورهایی که اداره می‌کند، اداره شود. در غیر این صورت، غیر قانونی است.”

اخبار مشابه :

بررسی ارز دیجیتال فیس بوک(لیبرا) توسط فرانسه در G7

پروژه‌ی لیبرای فیسبوک مدل کریپتوی یک شرکت بلاکچینی را دزدیده است

     

همانطور که رویترز در روز ۲۵ ماه ژوئن گزارش داد Thomas Moser یکی از اعضای جایگزین هیات ‌مدیره بانک ملی سوئیس در کنفرانس  Crypto Valley گفت که او در مورد پروژه رمزنگاری فیس بوک با ذهن باز است.

“به طور کلی من فکرمی کنم این یک پیشرفت جالب است و من نسبت به آن راحت هستم…. آنها به وضوح نشان داده اند که مایل به بازی بر اساس قوانین هستند، آنها با قانون گذاران تماس گرفته اند. ”

رئیس بانک مرکزی نظارت بر بازار و سیستم پرداخت بانکی ایتالیا اعلام کرد که می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد پروژه Libra کسب کند.

همانطور که اخیراً گزارش داده شد وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه قصد دارد از فیس بوک در رابطه با قیمت ارز دیجیتال LIBRA درخواست ضمانت کند.همچنین شهردار از فرمانداران بخش‌های مرکزی گروه G7 خواستند تا گزارش دهند چه تضمینی از فیس بوک بدست ‌آمده است.

دیروز یک مشاور اقتصادی سابق رئیس جمهور ایالات متحده آقای دونالد ترامپ، از ارز دیجیتال Libra  فیس بوک حمایت کرد.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  +    =  23