دو برادر اسرائیلی به جرم هک صرافی بیتفینکس دستگیر شدند

خبرگزاری اقتصادی فایننس مگنیتز (Finance Magnates)، در ۲۳ ژوئن (۲ تیر) خبری مبنی بر این‌‌که دو برادر اسرائیلی در ارتباط با هک صرافی بیتفینکس (Bitfinex) و دیگر حملات فیشینگ مرتبط با ارزهای دیجیتال دستگیر شده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین‌تلگراف، یک مقام مسئول در این باره به فایننس مگنیتز گفت که الی گیگی (Eli Gigi) و برادر کوچک‌ترش آصف گیگی (Assaf Gigi)، ده‌ها میلیون دلار به جیب زدند. این دو نفر مظنون به سرقت سیستماتیک طولانی مدت ارزهای دیجیتال از طریق دسترسی مخرب به حساب کاربران دیگر هستند.

این دو با ایجاد مانند‌سازی صرافی‌های آنلاین معتبر و کیف‌ پول‌ها و فرستادن لینک‌‌های سایت‌های فیشینگ آن‌ها به گروه‌های تلگرامی و دیگر جوامع مرتبط به ارز دیجیتال، اقدام به سرقت اعتبار آن‌‌ها کردند.

این دو برادر متهم به هک صرافی بیتفینکس در سال ۲۰۱۶ نیز هستند، که در جریان آن چندین حساب در معرض خطر قرار گرفته بودند. اوایل ماه جاری، دارایی‌هایی که در حمله به این صرافی به سرقت رفته‌ بودند، جابه‌جا شدند.

پلیس خاطر نشان کرد بیشتر قربانیان هک صرافی بیتفینکس از اتحادیه اروپا و ایالات متحده بودند که این مساله موجب شد این موضوع توسط چندین سازمان مجری قانون در چندین کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

اخبار مرتبط:

صرافی Bitfinex برای مدت کوتاهی به علت بروزرسانی از دسترس خارج می شود

پلیس‌ در جریان ورود ناگهانی به منزل مجرمان، کیف پولی پیدا کرد که مقدار ارز دیجیتالی که در آن نگهداری می‌شود، بسیار کمتر از چیزی است که گمان می‌رود این دو فرد دزدیده باشند.

در اوایل هفته جاری از نقص امنیتی روز صفر (Zero-day) مرورگر فایرفاکس در حمله به صرافی مطرح ارز دیجیتال و ارائه‌دهنده خدمات کیف پول کوین‌بیس (Coinbase) استفاده شد. گفته می‌شود، ظاهرا این نقص با یک حمله روز صفر دیگر که کارمندان کوین‌بیس را هدف قرار داده بود، ارتباط داشت؛ یعنی دو حمله جداگانه به این صرافی صورت گرفت.

زمانی که کوین‌بیس مورد حمله قرار گرفته بود، فیلیپ مارتین (Philip Martin)، محقق امنیت این صرافی اظهار داشت، کوین‌بیس تنها شرکت مرتبط با ارز دیجیتالی نبود که در این کمپین مورد هدف قرار گرفت و هیچ مدرکی دال بر این که این کمپین مشتریان صرافی را هدف گرفته وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40