تعرفه جدید برق صادراتی در انتظار ماینرهای ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال این روزها در حالی به خبر اول صنعت برق کشور تبدیل شده که فعالیت های این‌چنینی مربوط به امسال نیست و بررسی ها نشان می دهد حداقل در سه سال اخیر، فعالیت استخراج کنندگان ارز دیجیتال در ایران ادامه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آنچه باعث شده در هفته‌های اخیر این فعالیت، حساسیت‌زا شود به گونه‌ای که دستور قطع برق کسانی که اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند از سوی مدیرعامل شرکت توانیر صادر شود، این است که با افزایش فاصله بین ارزش ریال و دلار در نیمه دوم سال گذشته و همچنین افزایش تقاضای جهانی برای داد و ستد با ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین‌، ایران که برقی به مراتب ارزان‌تر از سایر نقاط جهان دارد، به بهشت ماینرها تبدیل شده، از اینرو تعداد فعالان این بخش افزایش یافته و فشاری که مصرف برق ماینرها به شبکه برق در روزهای پیک (تجربه شده در روزهای گرم خرداد ۹۸) وارد آورده، موجب شد تا این مسئله در رأس اخبار صنعت برق قرار گیرد.

با تعیین قیمت برق ماینرها فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال ضابطه مند خواهد شد

وزارت نیرو برای حل این مشکل، پیشنهادی را به هیئت دولت ارسال کرده تا هزینه برق با تعرفه برق صادراتی از تولیدکنندگان ارز دیجیتال گرفته شود، که این پیشنهاد تنها در صورت تصویب در هیئت وزیران قابل اجرا خواهد بود.

اگر دولت این پیشنهاد وزارت نیرو را به تصویب برساند، به جای شناسایی و قطع برق تولیدکنندگان ارز دیجیتال، شاهد فعالیت آنها به صورت ضابطه مند خواهیم بود. حتی وزارت نیرو و شرکت توانیر می توانند حمایت ها و محدودیت‌هایی را همانند بخش صنعت و کشاورزی، به منظور عدم مصرف برق توسط ماینرها در ساعات پیک لحاظ کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استخراج هر بیت کوین معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در سال است ادامه داد: هنوز تعرفه‌ی مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده است که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این خصوص به هیات دولت ارسال و در حال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: پس از ابلاغ قیمت برق ماینرها، صاحبان ​این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2