بررسی ارز دیجیتال فیس بوک(لیبرا) توسط فرانسه در G7

با توجه به بالا گرفتن بحث‌ها و تردیدها در رابطه با قانون‌گذاری لیبرا، ارز دیجیتال فیس‌بوک، فرانسه در حال تشکیل کارگروهی در گروه هفت برای بررسی این مساله است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری رویترز روز جمعه (۳۱ خرداد) در گزارشی نوشت که فرانسوا ویلروی (Francois Villeroy)، رئیس بانک مرکزی فرانسه، اعلام کرده که این کارگروه توسط بنوا کوئر (Benoit Coeure)، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا رهبری خواهد شد و چگونگی قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال برای جلوگیری و اجتناب از پول‌شویی و مشکلات دیگر را بررسی خواهد کرد.

احتمالا این اقدام در پی ابراز نگرانی‌های برونو لومر (Bruno Le Maire)، وزیر دارایی فرانسه، در روز سه‌شنبه در رابطه با امکان رشد لیبرا و جایگزین ارزهای سنتی شدن، صورت گرفته است. او از روسای بانک‌های مرکزی گروه G7 خواست تا گزارشی در رابطه با پروژه ارز دیجیتال فیس‌بوک برای نشست ماه جولای آماده کنند.

لومر در رابطه با سوال‌هایی که آیا امکانش وجود دارد که لیبرا تبدیل به یک ارز پرقدرت و مستقلی شود، اظهار داشت:

    نمی‌تواند و نباید هم اتفاق بیفتد.

ویلروی در سخنان دیروز خود گفت:

    فرانسه قصد دارد که در رویارویی با نوآوری‌ها، دیدگاهی آزاد و پذیرا داشته باشد اما در رابطه با قانون‌گذاری موضعی سخت‌گیرانه و ثابت قدم دارد.

 

فیس‌بوک برای اولین بار در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) با انتشار وایت پیپر و معرفی شرکت پروژه کالیبرا و انجمن مستقل «ائتلاف لیبرا» که به ترتیب وظیفه توسعه و اداره این ارز دیجیتال را بر عهده دارند، جزئیات دقیقی از پروژه لیبرا ارائه داد.

اخبار مشابه:

مشخصات و مستندات رمزارز فیس بوک منتشر شد

از پروژه محرمانه بلاک چین فیس بوک و تیم آن چه می دانیم

پروژه رمزنگاری فیس بوک با ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ویزاکارت، پی پال، اوبر و مسترکارت

لیبرا یک ارز دیجیتال باثبات است و پشتوانه‌ آن ذخایری از دارایی‌ها است که این دارایی‌ها شامل سبدی از سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار دولتی است.

هدف اولیه این ارز دیجیتال، این است که به عنوان ابزاری برای انتقال پول در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و هدف نهایی آن نیز ایجاد اکوسیستمی برای خدمات مالی است.

ویلروی همچنین اذعان داشت که مفهوم ارز دیجیتال باثبات باید برای قانون‌گذاران تعریف شود.

از زمان رونمایی فیس‌بوک از پروژه ارز دیجیتالش، قانون‌گذارن و تنظیم‌کنندگان دیگر از جمله ایالات متحده و بریتانیا نیز در رابطه با مسائل و مشکلات بالقوه قانون‌گذاری لیبرا اظهار نظر کرده‌اند.

کمیسیون بانکداری، مسکن و امور شهری مجلس سنای ایالات متحده، برای رسیدگی به پروژه لیبرا در روز ۱۶ جولای جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

مارکوس فربر (Markus Ferber)، عضو آلمانی پارلمان اروپا خواستار بررسی دقیق‌تر این پروژه شد و اذعان داشت:

    زمانی که شرکت‌ها ارز دیجیتالی معرفی و عرضه می‌کنند، نباید اجازه فعالیت در انجمن قانون‌گذاری را داشته‌ باشند.

بر اساس تعریف صندوق بین‌المللی پول، G7، گروهی متشکل از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است. این گروه در حال حاضر شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است و فرانسه نیز ریاست این گروه را بر عهده دارد.

 

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  −    =  22