بزرگترین صرافی ارزدیجیتال کره به عدم حفاظت از اطلاعات کاربران محکوم شد

صرافی ارزدیجیتال کره ای بیت هامب (Bithumb) بدلیل کوتاهی در انجام اقدامات لازم برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران که بعدها از سوی هکرها مورد سوء استفاده واقع شد ، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. این خبر توسط خبرگزاری کوین تلگراف ژاپن منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دادستان این پرونده ادعا می کند که نقض اطلاعات به طور مستقیم به دومین هک بر روی این پلتفرم منجر شد که در آن تقریبا ۷ میلیون دلار از سرمایه یک کاربر دزدیده شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده ی قبلی ، صرافی بیت هامب ابتدا به مقامات از نقض عمده اطلاعات در اواخر ژوئن ۲۰۱۷ اطلاع داد . آنها اعلام کردند که این مشکل حدود ۳۱,۰۰۰ حساب کاربری را تحت تاثیر قرار داده است.

گفته می‌شود که فاش شدن داده ها از کامپیوتر یک کارمند شرکت ناشناخته نشات‌ گرفته است. بدلیل عدم توانایی این صرافی برای اجرای اقدامات امنیتی کافی ، دادستان‌ها بیت هامب را تحت قانون حفاظت از اطلاعات شبکه ارتباطات اطلاعاتی کره، متهم کرده‌اند.
کوتاهی در حفاظت از اطلاعات کاربران

اطلاعات منتشر شده از ۳۱,۰۰۰ حساب کاربری در سال ۲۰۱۷ شامل نام کاربری، شماره تلفن، آدرس ایمیل و تاریخچه تراکنش رمزگذاری بود. اما شناسه (ID) و رمز عبور کاربران فاش نشده بود.

یکی دیگر از اتهاماتی که به این صرافی وارد شده، این است که داده های مشتریان در رایانه های کارمندان بدون رمزگذاری و همچنین عدم نصب نرم افزار امنیتی به روز رسانی شده قرار گرفته است.

صرافی ارزدیجیتال بیت هامب در تاریخ ۱۹ آوریل عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرد و قول داد که بهترین اقدام را برای حفاظت از اطلاعات مشتریان انجام دهد.

در بهار امسال، بیت هامب برای سومین بار مورد حمله هکرها قرار گرفت و تقریباً ۱۳ میلیون دلار از دست داد . مدیران اجرایی این صرافی ادعا کردند که این حمله توسط یک کارمند داخلی برنامه ریزی شده‌ بود. در پی این حادثه بخش حسابرسی این صرافی اعلام کرد که تمامی توکن های ایاس دزدیده شده ، سرمایه شرکت بوده اند و پس از این رخنه آنها تمامی توکن های باقی مانده را به کیف پول سرد منتقل کرده اند.

اولین رخنه امنیتی به صرافی بیت هامب در تابستان ۲۰۱۸ رخ داد که در ابتدا باعث از دست دادن ۳۱ میلیون دلار شد اما با تلاش ها این رقم به ۱۷ میلیون دلار کاهش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  2  =