ارز ۴۲۰۰ تومانی فعلا حذف نمی‌شود/ قرار باشد اتفاق خاصی رخ دهد اطلاع رسانی می‌شود

معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار در واکنش به ماجرای حذف شدن یا نشدن تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر شرایط همان شرایط قبل است و اگر قرار باشد اتفاق خاصی رخ دهد، حتماً اطلاع رسانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس قبادی، معاون وزیر صمت در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه با توجه به تصمیم گیری سران سه قوه در رابطه با حذف یا ماندگاری دلار 4200 تومانی، آیا ستاد تنظیم بازار گزارش خاصی در این رابطه تهیه کرده است، اظهار کرد: ما به صورت روزانه گزارش قیمت‌ها و وضعیت بازار را به مقامات ارشد نظام اعلام می‌کنیم و البته اثرات تغییرات ارز 4200 تومانی به سایر ارزها را به مقامات مسئول کشور تهیه کرده‌ایم.

دبیرستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوال تسنیم که آیا کالاهای اساسی با قیمت ارز 4200 تومانی به سفره مردم می‌رسد یا خیر گفت: برخی کارشناسان معتقدند که برخی کالاهای اساسی با قیمت ارز دولتی به دست مردم نمی‌رسد و بر همین اساس موضوع حذف ارز 4200 تومانی را مطرح می‌کنند ولی ما معتقدیم برخی کالاها از جمله شکر، برنج و نهاده‌ها با همان قیمت دولتی در بازار عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه حذف ارز 4200 تومانی برای چه کالاهایی محتمل است، افزود: در حال حاضر شرایط همان شرایط قبل است و اگر قرار باشد اتفاق خاصی رخ دهد، حتماً اطلاع رسانی می شود.

معاون وزیر صمت درباره اینکه ارز 4200 تومانی حذف می‌شود یا خیر، گفت: ما فعلاً اعتقاد داریم که نباید تغییرات خاصی رخ دهد. ما گزارش خود را به سران سه قوه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ما فقط گزارشات کارشناسی را تهیه و خدمت مقامات می دهیم، آنها تصمیم می گیرند.

قبادی درباره افزایش نرخ لبنیات نیز گفت: اگر لبنیات بالاتر از قیمت مصوب دولت و ستاد تنظیم بازار عرضه شود، تخلف است و حتماً برخورد می کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا عوارض صادراتی جدیدی در دست تصویب است یا خیر گفت: حداقل در هفته جاری قرار نیست عوارض صادراتی جدیدی ابلاغ شود و اگر قرار باشد در این حوزه اتفاقی رخ دهد، حتماً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  43  =  46