مالزی برنامه ویزای کار برای متخصصان فناوری بلاکچین راه‌اندازی می‌کند

رسانه خبری محلی Star در روز ۴ ژوئن گزارش داد که دولت مالزی یک برنامه ویزای کار با هدف جذب متخصصان فناوری بلاکچین را برای شرکت کنندگان در این زمینه آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی (MDEC)، یک سازمان دولتی که بر بخش فن‌آوری نظارت دارد، سازمان بلاک چین Nem Foundation و همینطور بازار کار Jobbatical به صورت مشترک این برنامه را راه‌اندازی کرده‌اند.

هدف از این برنامه جذب متخصصان فناوری بلاکچین است که حق اقامت در کشور به مدت ۱۲ ماه برای ارائه خدمات مرتبط با بلاکچین و یا آموزش در یک شرکت مالزیایی را خواهند داشت.

Norhizam Abdul Kadir معاون توسعه اکوسیستم رشد MDEC گفت: ما این برنامه را از ابتدا با مشاغل بلاکچین شروع میکنیم و تعداد ویزاها که باید صادر شوند بستگی به پروژه‌هایی دارد که توسط شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین در مالزی اجرا خواهند شد.

همانطور که قبلا ً گزارش شد، بنیاد Nem مرکز بلاکچین خود را در یک ساختمان به مساحت ۱۰٫۰۰۰ متر مربع در مرکز کوالالامپور تاسیس کرد تا به عنوان یک فضای شتاب‌دهنده، مرکز رشد و فضای کاری عمل کند.

مطالب مشابه :

دولت مالزی برای پیگیری محصولات کشاورزی از فناوری بلاک چین استفاده می کند

صدور قوانین ارزهای دیجیتال در مالزی

 

این مرکز همچنین شامل آزمایشگاه نوآوری بلاکچین NEM، مرکزی برای تحقیق و توسعه پلتفرم بلاک چین NEM است.

در ماه ژوئن گذشته، یک کمیته مشورتی دولت مالزی (Majlis Perundingan Melayu) یادداشت تفاهمی را با آزمایشگاه بلاک چین کره جنوبی IncuBlock به منظور توسعه فن‌آوری بلاک چین تحت قانون شریعت امضا کرد.

طرفین قصد دارند تا یک پلتفرم بلاکچین و یک برنامه غیر متمرکز را توسعه دهند که الزامات اجتماعی را که از طریق کمیسیون شریعت، حلال در نظر گرفته شوند را برآورده می‌کنند.

در سپتامبر سال گذشته نیز دولت هنگ‌کنگ ابتکاری را اعلام کرد که به دنبال جذب متخصصان در زمینه فن‌آوری DLT با ساده‌سازی سیاست مهاجرت بود.

این حرکت هدف این دولت را به حمایت از توسعه هنگ کنگ به عنوان یک اقتصاد با ارزش افزوده و متنوع را به خود اختصاص داده است.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  14