مصوبه شورای پول و اعتبار قانونی است

دلخوش:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده مبنی بر لزوم ابلاغ هر چه سریعتر مصوبه قانونی شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار قانونی است و باید ابلاغ و اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در پایان جلسه امروز سه شنبه علنی مجلس شورای اسلامی کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا با اعلام تذکری گفت: هفته گذشته شورای عالی پول و اعتبار تصمیم گرفت برای برون رفت از وضعیت نابسامان ارز و سکه بر اساس نرخ تورم، نرخ سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت را افزایش دهد.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار افزود: با توجه به اینکه مصوبات شورای پول و اعتبار منشاء قانونی دارد و مجلس نیز در جلسه خود با رئیس کل بانک مرکزی، بهمنی را موظف به ساماندهی به وضعیت ارز کرده است مصوبات این شورا مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی هر چه زودتر ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: این مصوبه به امضای اعضای شورای پول و اعتبار که حق رای دارند رسیده است و ما به عنوان ناظران مجلس شورای اسلامی در این شورا تقاضا داریم هر چه سریعتر مصوبه شورای پول و اعتبار ابلاغ شود.

در ادامه شهاب الدین صدر که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی به عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در صورتیکه شورای پول و اعتبار افزایش سود سپرده های بانکی را به تصویب رسانده باشد باید این مصوبه قانونا اجرا شود و اظهار نظر رسانه ها در این رابطه غیر مسئولانه بوده است.

در همین رابطه جعفر قادری سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرده بود: قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف شورای پول و اعتبار را روشن کرده و هیچ اشاره ای در این قانون به لزوم ابلاغ مصوبه این شورا از سوی رئیس جمهور نشده است.

پس از آنکه رئیس کل بانک مرکزی در جلسه فوق العاده رسمی و غیر علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت ارز و سکه حاضر نشد و با انتقاد گسترده نمایندگان روبرو شد در جلسه کمیسیون اصل 90 برای بررسی وضعیت بازار ارز حضور یافت.

در این جلسه بهمنی علت عدم حضور خود در صحن علنی مجلس را جلسه مهم در بیت رهبری اعلام کرد و مقرر شد بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات گزارشی را در رابطه با وضعیت بازار سکه و ارز به کمیسیون 90 ارائه دهد تا این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.
پیش از آن شورای پول و اعتبار افزایش سود سپرده های بانکی را برای کنترل بازار سکه و ارز به تصویب رسانده بود.

این مصوبه در غیاب رئیس جمهور و زمانی که احمدی نژاد در سفر آمریکای لاتین به سر می برد به تصویب رسید. گمانه زنی های رسانه ها این بود که این مصوبه باید توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −  83  =