مشخصات و مستندات رمزارز فیس بوک منتشر شد

غول رسانه های اجتماعی فیس بوک درروز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد)، اوراق سفید (White paper) خود را برای پروژه زیرساخت مالی طولانی‌مدت مبتنی بر رمزارز و فن‌آوری بلاک چین منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس این مقاله، استیبل کوین فیس بوک بنام لیبرا بر پایه بلاک چین بومی و مقیاس پذیر لیبرا عمل می کند و تحت حمایت ذخیره دارایی‌هایی است که طراحی شده‌اند تا به آن ارزش ذاتی بدهند.

فیس بوک می گوید که نرم افزاری که بلاک چین لیبرا را اجرا می کند، منبع باز است تا یک اکوسیستم باز و سازگار از خدمات مالی را فراهم کند. رمزارز جدید توسط انجمن لیبرا اداره می شود که بر توسعه اکوسیستم نظارت دارد.

استفاده از رمزارز فیس بوک در پرداخت ها

این رمزارز پرداخت ها را در سراسر سیستم عامل های مختلف فیس بوک از جمله واتس آپ و اینستاگرام تسهیل می کند و پتانسیل این را ایجاد می کند که سکه های جدید بدست میلیاردها کاربر در سراسر جهان برسد.

انتشار مشخصات فنی این رمزارز، ماه‌ها گمانه‌زنی و گزارش‌ها از منابع فاش نشده در رابطه با ماهیت این ارز و توسعه آن را به پایان می‌رساند.

ناظران بازار این توسعه را به عنوان یک گام بزرگ برای پذیرش رمزنگاری و همچنین شناخته شدن فیس بوک به عنوان یک شرکت می دانند. اسپنسر بوگارت، شریک شرکت سرمایه گذاری مستقر در سان فرانسیسکو، گفت:

    تلاش های فیس بوک این پتانسیل را دارد تا یکی از مهمترین کاتالیزورهای خارجی برای بیت کوین و پذیرش رمزنگاری در تاریخ فناوری باشد.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که تست پلتفرم لیبرا فیس بوک در اواخر این هفته منتشر خواهد شد. پلتفرم این رسانه اجتماعی به طور رسمی از ده ها شرکت پرداختی بزرگ مانند ویزا، مسترکارت و پی پال پشتیبانی می کند.

یکی از مدیران ناشناس از پلتفرم تجارت الکترونیک آمریکای جنوبی (Mercado Libre) به کوین تلگراف برزیل گفت که این شرکت قصد دارد تا از رمزارز لیبرا به عنوان یک روش پرداخت استفاده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄    =  4