فن‌آوا به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گروه فن‌آوا منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۷ با حضور ۹۳.۲۴ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در ابتدای مجمع علی نوری، مدیرعامل گروه فن‌آوا به وضعیت سرمایه انسانی این شرکت پرداخت. به گفته نوری ۲۳۳میلیارد تومان درآمد تلفیق در سال ۹۷ برای این گروه محقق شده است. سود خالص تلفیق نیز به ۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی به مسائل و چالش‌های گروه اشاره کرد و گفت: “افزایش نرخ ارز در بعضی شرکت‌های صادرکننده تاثیرات مثبتی داشت اما در شرکت‌های فناوری اطلاعات که تجهیزات وارداتی داشتند تاثیر منفی داشته است. ما در درآمد و سود تلفیقی اثرات نرخ ارز را شناسایی کردیم و با افزایش قیمت دلار، چهار میلیارد تومان به هزینه‌های ما اضافه شده است.”

نوری درباره دستاوردها و نتایج مالی فن‌آوا در سال گذشته عنوان کرد: “رشد ۵۸ درصدی در سود ناخالص شرکت اصلی گروه، برنده شدن در ۱۸ مناقصه، رشد ۲۰درصدی در سود ناخالص تلفیقی گروه، رشد ۵۸ درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، افزایش تعداد پایانه‌های فروشگاهی به ۴۵۰ عدد، افزایش تعداد بانک‌ها و موسسات مالی طرف قرارداد به ۱۵، افزایش ظرفیت پهنای باند ماهواره‌ای از ۲۱ مگاهرتز در سال ۹۶ به ۱۶۰ مگاهرتز در سال ۹۷، اجرای ۱۶ مناقصه به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال در حوزه فنی مهندسی و خدمات فاوا، راه‌اندازی رومینگ ملی داخلی برای نخستین بار و اتصال شبکه نورتل به شبکه تلفن همراه کشور و افزایش تعداد مشترکین از جمله این عوامل بوده است.”

او حوزه‌های کسب‌وکار فن‌آوا را ارتباطات، پرداخت و فناوری‌های مالی، نرم‌افزار، فنی‌، مهندسی و خدمات فاوا برشمرد و راهبردهای شرکت برای سال آینده را نیز مورد بررسی قرار داد.

به گفته مدیرعامل گروه فن‌آوا چالش‌ها و مسائل این گروه علاوه بر مسائل مالی، بازتعریف ماموریت شرکت‌های تابعه مطابق با رویکرد استراتژیک گروه فن‌آوا در سال ۹۷ بوده به نوعی که شرکت‌های مذکور وارد چرخه زیان‌دهی و خروج از بازار شده بودند. به گزارش راه پرداخت، وی ادامه داد: بازبینی ماموریت شرکت تضمین‌گستر فن‌آوا، بازبینی ماموریت شرکت فن‌آوا سیستم، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در شرکت ارتباطات کوه نور، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در شرکت‌ فن‌آوا ماهواره، توقف فعالیت شرکت فن‌آوا موج از جمله اقداماتی بوده که این شرکت برای حل این مساله در نظر گرفته است.

گفتنی است: در پایان این نشست، صورت‌های مالی تصویب و اعضای هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند. همچنین با تقسیم ۸۰ درصد از سود، به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود تقسیم شد.

 

 

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄    =  25