از کسب عنوان بهترین اپلیکیشن موبایلی تا حرکت در مسیر بانکداری سبز

مروری بر دستاوردها و فعالیت‌های بانک سامان در سال 97

در ادامه بررسی عملکرد بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی در سال 1397 نگاهی داریم بر عملکرد بانک سامان در سال گذشته.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک سامان از شهریورماه سال 1378، به‌عنوان نخستین مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی ایران با سرمایه اولیه 11 میلیارد ریال و با نام «سامان اقتصاد» فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک توانست در شهریورماه سال 1381 مجوز لازم برای انجام و ارائه خدمات بانکی را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده و به‌عنوان یک بانک خصوصی، دوره جدیدی از حیات خود را آغاز کند.
 
در ادامه نگاهی داریم به عمده فعالیت ها و دستاوردهای این بانک در سال 1397.
 
724 بهترین اپلیکیشن موبایلی کشور شد
 
در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که در سال 97 برگزار شد اپلیکیشن ۷۲۴ عنوان بهترین اپلیکیشن موبایل را در میان بیش از ۶۰۰۰ اپلیکیشن شرکت کننده در این رویداد کسب کرد.
 
یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه برگزار شد.، تندیس بهترین اپلیکیشن موبایلی، توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به شرکت پرداخت الکترونیک سامان بابت توسعه و انتشار اپلیکیشن ۷۲۴ اهدا شد.
 
۷۲۴ در حال حاضر با بیش از ۴ میلیون کاربر، یکی از پرتراکنش‌ترین اپلیکیشن‌های پرداختی کشور است که خدمات متنوعی همچون خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت انواع قبوض خدماتی و جریمه راهنمایی و رانندگی، کارت به کارت، خرید بیمه و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
آغاز همکاری مشترک گروه مالی سامان با تپ‌سی
 
اسفند ماه سال 97، گروه مالی سامان و «تپ‌سی» با امضای تفاهم‌نامه‌ای، همکاری مشترک خود را آغاز کردند.
 
این شرکت به همراه «شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان» با سرمایه‌گذاری در «تپ‌سی»، بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرده‌اند. بدین ترتیب دور تازه‌ای از همکاری‌ها بین این دو مجموعه آغاز شد.
 
تپ‌سی، از جمله موفق ترین شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی در کشور با سهام صد در صد داخلی است که با تمرکز در این حوزه، امکانات متنوع و متمایزی را به کاربران این بخش ارائه کرده و رشد چشم گیری در سال‌های اخیر داشته است.
 
تعداد کاربران سامانیوم به 26000 نفر رسید
 
تعداد کاربران اپلیکیشن سامانیوم متعلق به بانک سامان در پایان اسفند 1397 با رشد 31 درصدی از مرز 26000 نفر گذشت.
 
تعداد اعضای سامانیوم از زمان رونمایی در آذر ماه 97 تا پایان اسفند ماه این سال به 26463 عضو رسید. این در حالی است که میزان افزایش اعضا در ماه پایانی سال 97، بیش از 8200 نفر بوده که رشد چشمگیر 31 درصدی را نشان می دهد.
 
سامانیوم اپلیکیشن باشگاه مشتریان بانک سامان است که همه علاقه مندان به استفاده از خدمات و فرصتهای موجود در این باشگاه می توانند با عضویت و ثبت کارت بانکی خود در آن ضمن کسب امتیاز از مجموعه گسترده ای از خدمات و تخفیف ها بهره مند شوند.
 
بانک سامان و کسب رتبه نخست در شاخص رضایتمندی مشتریان
 
بانک سامان توانست رتبه نخست در شاخص رضایتمندی مشتریان را کسب کند.بر اساس ارزیابی‌های میدانی و کارشناسی به‌عمل‌آمده توسط استانداری تهران، بانک سامان توانست به این موفقیت دست پیدا کند.
 
بانک سامان توانست در ارزیابی به‌عمل‌آمده در اسفندماه 1397 با کسب همه 100 امتیاز ممکن در  ارزیابی به‌عمل‌آمده در خصوص میزان رضایتمندی از دستگاه‌های اجرایی رتبه سطح یک را به خود اختصاص دهد.
 
بر اساس این گزارش ارزیابی مذکور در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب 1388 مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل این قانون پیرامون سنجش میزان رضایتمندی از دستگاه‌های اجرایی انجام‌شده است.
 
شعبه تخصصی بانک – بیمه سامان افتتاح شد
 
بهمن ماه سال 97 شعبه تخصصی بانک –بیمه سامان با حضور مدیرعامل و معاون بانکی و بازاریابی بانک سامان و مدیرعامل و معاون اجرائی بیمه سامان، همزمان با چهاردهمین سالگرد تاسیس بیمه سامان در مجتمع داریوش خیابان فرشته تهران افتتاح شد.
 
ماموریت این شعبه پشتیبانی اختصاصی و ارایه خدمات فروش و پس از فروش از مرحله صدور تا پرداخت خسارت به مشتریان بانک سامان در زمان دریافت بیمه نامه‌های بیمه سامان از شعب بانک سامان است.
 
همراهی بانک سامان با چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران
 
مدیران ارشد بانک سامان، به نحو شایسته ای با چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران همراهی کردند. از جمله آن می‌توان به حضور ولی الله ضرابیه، رئیس هیئت مدیره این بانک در هیئت داوران جشنواره چهره های ماندگار صنعت بانکداری و پرداخت که همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران ایران برگزار شد اشاره کرد.
 
همچنین طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش ایران حضور پیدا کرد. سایر مدیران و کارشناسان این بانک نیز با حضور در رویدادهای جانبی این نمایشگاه با ITE2019 همراهی کردند.
 
اقدامات گروه مالی سامان در مسیر بانکداری سبز
 
گروه مالی سامان  با هدف اجرای بانکداری سبز در سال 97 راهکارهای تازه‌ای را برای کاهش مصرف کاغذ در کارتخوان‌های مورد استفاده قرار داد.
 
بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع کاهش مصرف کاغذ در حفظ محیط زیست، بانک سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان علاوه بر امکانات و زیرساختهایی همچون نت بانک و موبایلت که امکان رویت جزییات تراکنش ها را به کاربران می دهد، بر اساس شرایط و امکانات 4 راهکار جدید را برای کاهش مصرف کاغذ در کارتخوان‌های خود در پیش گرفته‌اند.
 
بر این اساس، هم اکنون با به روزرسانی نرم افزار کارتخوان‌ها، طول رسید این دستگاه‌ها 30 درصد کاهش یافته است. همچنین در راهکاری دیگری، با تایید دارندگان کارتخوان، چاپ رسید دوم 50 درصد از کارتخوان‌های بانک سامان غیر فعال شده و این آمادگی وجود دارد که بنا به تقاضای دارندگان این اقدام در دیگر دستگاه‌ها نیز اجرایی شود.
 
همچنین راهکار سومی که سامان در این خصوص درنظر گرفته، نمایش رسید اول روی دستگاه‌های کارتخوان به جای چاپ آن برای مبالغ خرد است. این روش در حالی اجرایی خواهد شد که بخش عمده‌ای از تراکنش‌های کارتخوان‌ها مبالغ خرد است و خریداران در صورت تمایل می‌توانند گزینه چاپ رسید را انتخاب کنند که در خصوص مباحث فنی و اجرایی این شیوه رایزنی با مسئولان مربوطه در حال انجام است.
 
در نهایت چهارمین راهکار سامان در این خصوص، ارائه رسید دارنده کارت و پذیرنده در قالب اپلیکیشن موبایلی است که هم اکنون این اپلیکیشن در حال نهایی شدن است و به زودی عرضه خواهد شد.

 

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1