کنفرانس G20 ، نشستی میان مدیران صرافی‎ها و نمایندگان FATF

بیتکوین زیر ذره‌بین

صرافی‌های رمزارز با قانون‌گذارانی مواجه‌اند که قصد دارند در نشست آینده‌ی سران گروه ۲۰ با آنها به مثابه بانک‌ها برخورد کنند. با این وجود افزایش قیمت بیتکوین درحال‌حاضر تاحدودی نگرانی‌ها را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همانطور که ایکس بلاکچین پیش از این گزارش داده یود، شاهد انتشار قوانین جدیدی از سوی کارگروه اقدام مالی (FATF) درخصوص استفاده رمزارزها خواهیم بود.

برای کارا بودن طرح تشکیل سازمان “توسعه‎دهندگان خدمات دارایی‎های مجازی” که متشکل از صرافی‎ها، مدیران دارایی و چند بخش دیگر میباشد، پیشنهاد FATF با حمایت اعضای جی۲۰ مواجه شده است که نهایتاً بر روی ۲۰۰ کشور جهان تاثیر خواهد گذاشت.

از آنجاییکه FATF درخصوص این طرح از سال گذشته مواردی را متذکر شده بود، لذا اجرایی نمودن این طرح از سوی جامعه رمزارز با انتقادات فراوانی اعم از عدم دانش کافی درخصوص نحوه عملکرد تراکنش‎های رمزارزی از سوی مقامات این سازمان روبرو شد.

بطور ویژه نوک پیکان انتقادات به درخواست این سازمان جهت ثبت و ذخیره تمام اطلاعات مربوط به گیرنده و فرستنده یک تراکنش بود که عملاً با روح تراکنش‎های ناشناس رمزارزی ذر تضاد میباشد.

آکین فرناندز مدیرعامل Azteco در توییتر خود نوشت: افرادی که سعی در درک مفهوم بیتکوین دارند با کسانیکه در واقع آن را درک میکنند و کسانیکه میتوانند آن را به یک محتوای قابل فهم تبدیل کنند، مشورت نمی‌کنند. بیتکوین یک بانک نیست. این سوئیفت نیست. این پول نیست. این فقط یک پایگاه داده است.

پیش از اجلاس جی۲۰ در اوزاکای ژاپن، منتخبی از مدیران صرافی‌های کریپتو با نمایندگان FATF دیدار خواهند کرد تا پاسخگوی نگرانی‌های ایشان درخصوص برخی از مقررات رمزارزی باشند.

ماهیت دقیق طرح FATF همچنان واضح نیست، از این رو مدیران این صرافی‎ها این نشست را فرصتی برای هرچه شفاف‎تر شدن این طرح میدانند و از این امر خرسندند.

الیان‎سان از مدیران صرافی Huobi میگوید: گفتگوی مستقیم با FATF برای روشن ساختن طرح (sic) که از سوی این کارگروه برای صنایع کریپتو پیشنهاد شده است، به درک مشترکی از ضعف‎های قانون‎گذاری و پیدانمودن راه‎حل‎های احتمالی کمک خواهد کرد.

آکین فرناندز پیش‌ازاین، مخالفت خود را با طرح پیشنهادی FATF اعلام کرده بود؛ چراکه آن را در راستای منافع کشورهای عضو جی۲۰ از جمله آمریکا میداند.

وی افزود: این فرصتی برای امریکا است تا رهبری تمام جهان را برای پذیرش بیتکوین بدست گیرد، زیرا شرکت‎های آمریکایی که صاحب میلیاردها دلار در سراسر جهان هستند از خدمات بیتکوین استفاده میکنند و در راستای این موضوع آمریکا نباید رهبری را عهده‎دار شود چراکه امری کوته بینانه و غیرمنطقی است.

 

منبع:  bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5