تصویب پرداخت ۱۶۰۰۰میلیارد ریال سود سهام عدالت

سود مصوب شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت برای سال مالی ۹۷ تا به امروز، ۱۶ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طرح سهام عدالت در حالی از سال ۸۵ تاکنون در حال اجرا است که بر اساس آن از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت ۱۰ سال تسویه شده است.

بر این اساس از سال ۹۶ و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است. بر این اساس در سال جاری نیز رفته رفته مجامع سال ۹۷ شرکت‌ها در حال برگزاری است که پس از پایان این زمان، واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مشمولان آغاز خواهد شد.

در این راستا نگاهی به مجامع برگزار شده شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت که ۴۹ شرکت را شامل می‌شود، نشان می‌دهد تا به امروز در مجموع ۱۶ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال سود برای پرداخت به مشمولان در سال جاری مصوب شده که این میزان سود تقسیمی میان دارندگان سهام عدالت به تفکیک شرکت عبارتست از: سرمایه‌گذاری رنا ۲ میلیارد ریال، مخابرات ایران ۴۹۹۲ میلیارد ریال، نیرو ترانس ۶۹ میلیار ریال، پتروشیمی بوعلی ۳۱۵ میلیارد ریال، پتروشیمی ارومیه ۱۵ میلیارد ریال، فولاد خوزستان ۵۷۱۵ میلیارد ریال، پتروشیمی تبریز ۱۴۹ میلیارد ریال و شرکت چادرملو ۴۸۵۵ میلیارد ریال.

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  6