بیت کوین از ۹۳۰۰ دلار عبور کرد/ دلایل این افزایش قیمت چیست

بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته چیزی حدود ۷ درصد؛ در طول یک ماه گذشته ۳۱ درصد افزایش قیمت داشته و از ابتدای سال ۲۰۱۹؛ در کل ۱۵۱ درصد نسبت به دلار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نظر می رسد یکی از دلایل مهم این حرکت صعودی؛ آغاز شدن معاملات آتی بیت کوین در بازار CME آمریکا از دوشنبه (فردا) است.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین

تا دو روز گذشته که قیمت بیت کوین در محدوده ۸۱۰۰ دلار نوسان داشت؛ حجم معاملات آن در «۱۰ تای واقعی» (Real 10)، چیزی حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود.

اصطلاح ۱۰ تای واقعی طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط تیم بیت وایز (Bitwise Asset Management)؛ ۱۰ صرافی است که میتوان با مستندات کافی اثبات کرد در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱ میلیون دلار حجم معاملات دارند. البته این بیتمکس باوجود دارا بودن حجم معاملات ۱ میلیون دلاری شامل این ۱۰ صرافی نیست چرا که داخل این وبسایت میتوانید با دادن لوریج ضریب سرمایه خود را چند برابر کنید.

از تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد)؛ تمام این ۱۰ صرافی دارای حجم معاملات بالای ۱.۱ میلیون دلار بودند. اما بعد از عبور از آمار و ارقام به سراغ دلایل احتمالی این افزایش قیمت میرویم:

    آغاز شدن معاملات آتی بیت کوین در مارکت CME
    رخ دادن یک جنگ ترید و افزایش حجم خرید و فروش بین تریدرها
    افزایش احساسات مثبت در فضای کریپتو
    ورود فیسبوک به دنیای ارزهای دیجیتال با دارا بودن ظرفیت جهانی
    مسائل فاندامنتال در پی خبر نصف شدن پاداش استخراج در سال ۲۰۲۰

به اعتقاد یکی از تحلیل گران این حوزه؛ Burniske :

    در دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸)؛ ترس جهانی زیادی بین مردم ایجاد شد و به دلیل کاهش شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال؛ عده بسیار زیادی سرمایه خود را از این بازار خارج کردند و متضرر شدند. اما همان اواخر ۲۰۱۸؛ جنگ اقتصادی که بین آمریکا و چین و سایر کشورها وجود داشت باعث شد تا بانک مرکزی آمریکا شناوری سرمایه بانک های خود را افزایش دهد. در پی این اقدام بسیاری از کشورها دیگر نیز همین کار را کردند و این موضوع باعث شد آتش بیت کوین که یک سرمایه گذاری پر ریسک محسوب می شود نیز زیادتر شود.

البته به دلیل رونق نسبی سایر بازارها؛ بسیاری بیت کوین های خود را فروختند و این بازار شاهد ریزش نسبی دیگری (بیت کوین به ۳۱۵۰ دلار رسید) بود. اما بعد از گذر این فاز؛ بازار شروع به ریکاور کردن خود کرد و کم کم فضای مثبت به بازار بازگشت. این روند مثبت با وجود اخباری مبنی بر ممنوعیت هایی برای کاربران چینی و آمریکایی در حوزه کریپتوها؛ همچنان ادامه داشت تا امروز بیت کوین توانست رکورد بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۹ را بشکند و از مرز ۹۳۰۰ دلار عبور کند.

آلتکوین ها نیز نسبتا وضعیت خوبی پیدا کردند

زمانیکه بایننس؛ بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از جهت حجم معاملات ۲۴ ساعته؛ اعلام کرد کاربران آمریکایی اجازه ترید در این صرافی را ندارند و قصد دارد تا پلتفرم جداگانه ای برای ترید شهروندان آمریکا با نام Binance.US راه اندازی کند؛ ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال بجز بیت کوین ریزش کرد. چرا که بسیاری از کاربران این ترس را حس کردند که با حذف کاربران آمریکایی از بازار ممکن است ترید روی ارزهای دیجیتال بجز بیت کوین کاهش یابد و همین ترس منجر به کاهش قیمت آلتکوین ها شد.

البته بعد از افزایش ۷ درصدی بیت کوین؛ بسیاری از آلتکوین های بالای جدول توانستند تا حدودی افزایش داشته باشند البته همچنان رفتار آنها نسبت به بیت کوین کند و نزولی است.

 

 

منبع: میهن بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  59