پروژه رمزنگاری فیس بوک با ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ویزاکارت، پی پال، اوبر و مسترکارت

بر اساس اخبار منتشر شده از روزنامه وال استریت در روز ۱۳ ماه ژوئن شرکت فیس بوک بزودی خبر از پشتیبانی دوازده شرکت ازقبیل ویزاکارت، پی پال، اوبر و مستر کارت برای پروژه رمزنگاری فیس بوک خود داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این منبع آشنا به موضوع به WSJ گفته است که شرکت هایی که از طریق امور مالی، تجارت الکترونیک، سرمایه گذاری سرمایه و صنایع مخابراتی گسترش می یابند، هر کدام ۱۰ میلیون دلار در یک کنسرسیوم که نشان تجاری آینده توکن فیسبوک (Libra) را اداره خواهد کرد, سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گفته منابع وال استریت جزئیات بیشتری در رابطه با پروژه بسیار محرمانه قبلی این شرکت با ثبات و غول رسانه های اجتماعی، با استفاده از ارزهای دیجیتال، قصد دارد در آینده به سبد پول های ملی متصل شود تا از ناپایداری قیمت ها جلوگیری کنند.

منابع مدعی شدند که گفتگوها با برخی از شرکای سرمایه‌گذاری همچنان ادامه دارد و گزارش نهایی اعضای کنسرسیوم ممکن است تغییر کند. این گزارش می‌افزاید که این کنسرسیوم به عنوان انجمن (Libra) شناخته می‌شود.

WSJ ادعا می‌کند که چندین عضو ابراز نگرانی کرده‌اند که توکن فیسبوک می‌تواند برای مقاصد پولشویی یا تامین مالی تروریسم مورد استفاده

همچنین اخبار منتشر شده حاکی از این هستند که نه فیسبوک و نه اعضای کنسرسیوم فردی ، سیستم ارزهای دیجیتال را کنترل نخواهند کرد, اگرچه برخی از اعضا با توجه به منابعی که گفته می‌شود با این سیستم آشنا هستند می‌توانند گره‌ها را بر روی شبکه‌ای که اساس شبکه پرداخت رمزنگاری است راه‌اندازی کنند.

علاوه بر شرکت های مذکور، سایت رزرو هتل و خدمات گردشگری Booking.com و سایت تجارت الکترونیک MercadoLibre این پروژه را امضا کرده اند. همچنین از اعضای کنسرسیوم خواسته شده‌است که به صورت نمادین سکه کاغذی سفید را امضا کنند که قرار است در روز ۱۸ ماه ژوئن منتشر شود.

طبق گزارشات قبلی شایعات مربوط به پروژه رمزنگاری فیس بوک برای ادغام کاربران رمزنگاری با واتس اپ در ابتدای ماه دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد. همچنین جزئیات بیشتری از پروژه مخفی که در ماه فوریه قرار است، منتشر شود.

قابل ‌ذکر است که فیسبوک در نظر دارد زیرساخت‌های پیام‌ رسانی خود را بازسازی کند و سه اپلیکیشن کاملاً متعلق به آن شامل پیام رسان واتس آپ و اینیستگرام را در زیر یک چتر ادغام کند. در حقیقت هدف از این ادغام رساندن پتانسیل ارزهای دیجیتال به ۲٫۷ بیلیون کاربر در هر ماه گزارش شده است.

در ماه می فیسبوک گزارش داد که علامت تجاری این پروژه  Libra است و حدودا ۱۰۰ نفر در این پروژه کار می کنند. علاوه بر این بیش از ۴۰ لیست برای نیروی کار هنوز باز است.

در اوایل این ماه  اخباری حاکی از این که ظاهرا کارکنان فیسبوک می‌توانند بخشی از حقوق خود را در قالب این نوع سکه ها دریافت کنند منتشر شد.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =