نصب بیش از ۳۰۰ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در ماه گذشته

افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز بیت‌کوین

حدنصاب جدیدی در راه‌اندازی تعداد خودپردازهای بیتکوین در ماه گذشته با اضافه‎شدن ۲۲۸ عدد به مجموع تعداد این دستگاه‎ها در سراسر جهان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داده‎های وبسایت کوین ای‎تی‎ام رادار (Coinatmradar) حاکی از آن است که افزایش نصب ATM‎های بیتکوین در سراسر جهان در ماه می سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده است.

مقایسه تعداد ماشین‎های نصب شده و حذف شده در طول ماه نشان دهنده رشد مثبت خالص ۲۲۸ عدد دستگاه خودپرداز بیت‌کوین میباشد.

اپراتورها طی یک ماه گذشته ۳۰۶ خودپرداز را نصب کردند و تعداد این ماشین‎ها را از ۴۶۹۰ به ۴۸۹۸ دستگاه افزایش دادند. بالاترین رشد مثبت خالص که توسط Coinatmradar ثبت شده است، مربوط به آوریل ۲۰۱۸ با ۲۵۶ عدد میباشد.

این افزایش قابل توجه در نصب خودپرداز کریپتو در ماه می ۲۰۱۹ همزمان با بهترین ماه بازار در سال‎جاری است. بیتکوین در ماه گذشته بیش از ۳۵۰۰ دلار گران شد که افزایشی نزدیک به ۶۰% را نشان میدهد.

عملکرد درخشان بیتکوین در ماه گذشته منجر به رشد ۱۲۰ درصدی سالیانه‎ی این رمزارز شد. بیتکوین پس از رسیدن به بالاترین قیمتش در سال ۲۰۱۹ که چیزی حدود ۹۱۰۰ دلار بود هم اکنون با افتی تقریبا ۱۰ درصدی مواجه است.

 
حمایت از رمزارزها بشکل فزاینده‌ای رشد میکند

بنابر ادعای وبسایت Coinatmradar بیشتر کیوسک‎های بیتکوین نصب شده در ماه گذشته از سایر رمزارزها نیز پشتیبانی میکنند. طبق گزارش ماهانه این وبسایت که در روز پنج شنبه (۶ ژوئن ۲۰۱۹) منتشر شد این پلتفرم مدعی است که ۶۹.۶% کل دستگاهای خودپرداز علاوه بر بیتکوین از سایر رمزارزها نیز پشتیبانی میکنند.

اتر بعد از بیتکوین همچنان محبوبترین رمزارز باقی مانده است و به ترتیب پس از آن لایت‌کوین و بیتکوین‌کش قرار گرفتند. بیش از ۱۵۰ دستگاه اتر را به لیست خدمات دهی خود اضافه کردند.

نزدیک‎شدن تعداد دستگاه‎ها به رقم استثنایی ۵۰۰۰

در زمان تنظیم این گزارش ۴۹۳۵ دستگاه خودپرداز در ۷۷ کشور جهان درحال ارائه خدمات می‌باشند. ایالات متحده آمریکا که بیشترین سهم در تعداد دستگاه‎های نصب شده در ماه گذشته را دارد همچنان بیشترین تعداد خودپردازها را داراست.

بریتانیا و مجارستان به ترتیب در رده‎های دوم و سوم جدول تعداد دستگاه‎های نصب شده در طول ماه هستند. بحرین نیز اولین خودپرداز را در منامه پایتخت این کشور راه‎اندازی کرد.

در میان رشد پایدار بازار ATMهای کریپتو، تشدید موانع قانونی به خصوص از کشور کانادا نیز مشاهده میشود. کانادا پس از ایالات متحده آمریکا بعنوان میزبانی برای نصب این ماشین آلات تخصصی دومین کشور جهان است.

درحال‌حاضر، مقامات ونکوور بدنبال ممنوعیت استفاده از دستگاه‏‌های خودپرداز بیتکوین هستند. مقامات مسئول میگویند که کیوسک‎های خودپرداز رمزارز برای پولشویی و موارد غیرقانونی به‎کار گرفته میشوند. شایان توجه است که اولین خودپرداز بیتکوین در جهان در سال ۲۰۱۳ در شهر ونکوور نصب و راه‎اندازی شد.

درهمین راستا از آمریکا خبر میرسد که کوین استار (Coinstar) بعد از انجام یک سری ارزیابی‎های موفق، قصد پشتیبانی از خرید بیتکوین در بیش از ۲۲۰۰ نقطه در سراسر این کشور را دارد. لازم به ذکر است که در دسته‎بندی خودپردازهای بیتکوین که توسط CoinATMRadar صورت گرفته است، این نقاط مدنظر قرار نگرفته است.

 

منبع:  bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  70