ریشه تنش‌های موجود در منطقه به جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران بر می‌گردد

روحانی:

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر ژاپن گفت: ریشه تنش‌های موجود در منطقه به جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران بر می‌گردد و هرگاه این جنگ متوقف شود، شاهد رویداد بسیار مثبت در منطقه و جهان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری با نخست وزیر ژاپن افزود: روابط ایران و ژاپن از قدمت تاریخی برخودار بوده و امسال نودمین سالگرد روابط دو کشور است.

رئیس جمهوری اظهارداشت: در طول سال‌های گذشته دیدارهای سازنده‌ای با نخست وزیر ژاپن داشتیم و امروز هشتمین دور دیدارهای سازنده است و از اینکه دولت ژاپن و آقای نخست وزیر مصمم هستند روابط سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین المللی را گسترش دهند، استقبال می‌کنیم.

روحانی گفت: در جلسه خصوصی و هم در جلسه دو هیأت درخصوص مسائل روابط دو کشور از جمله سرمایه گذاری ژاپن در سواحل چابهار و مکران صحبت کردیم و از اینکه ژاپن علاقمند به خرید نفت از ایران و حل و فصل مسائل مالی و روابط علمی و فرهنگی است از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از اینکه ژاپن به ادامه خرید نفت از ایران علاقمند است و همچنین حل‌و‌فصل مسائل و روابط مالی و روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور حمایت می‌کنیم و این نکته‌ای است که می‌تواند توسعه روابط دو کشور را تضمین کند. علاوه بر مسائل مربوط به روابط دوجانبه راجع به بحث امنیت و تنش‌زدایی در منطقه نیز با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

رئیس جمهوری اظهارداشت: امیدواریم این سفر آغازگر گسترش بیشتر روابط دو کشور و تحولات مثبت در منطقه باشد.
روحانی یادآورشد: در مذاکرات با نخست وزیر ژاپن درباره مهاجران، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم، کمک به بازسازی سوریه و حل بحران یمن با یکدیگر گفت وگو کردیم.

ایران باید نقش سازنده را ایفا کند

آقای آبه در این نشست گفت که به هر قیمتی باید جلو درگیری و افزایش تنش در منطقه خاور میانه گرفته شود و ژاپن می‌خواهد "نقش حداکثری" را در این زمینه ایفا کند.

او گفت که محور سفرش همین موضوع است. آقای آبه گفت برای جلوگیری از وقوع "درگیری تصادفی" ایران باید "نقش سازنده‌" را ایفا کند.

آقای آبه اولین نخست وزیر ژاپن است که در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی به تهران سفر می‌کند. بسیاری این سفر را با تنش روزافزون ایران و آمریکا مربوط می‌دانند و می‌گویند نخست وزیر ژاپن قصد دارد در نقش میانجی ظاهر شود.

آبه شینزو عصر امروز با استقبال «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه وارد تهران شد و سپس در کاخ سعدآباد از سوی «حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رسمی قرار گرفت. وی قرار است فردا با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =