شرکت خدمات انفورماتیک، مرکز نوآوری راه اندازی می کند

شرکت خدمات انفورماتیک با هدف استفاده از ظرفیت های نوآورانه خارج از شرکت، توسعه کسب‌وکار و ایجاد زمینه هایی برای عرضه و گسترش خدمات و محصولات جدید از طریق حمایت از صاحبان ایده و استارتاپ‌ها، مرکز نوآوری انفورماتیک، راه اندازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در مراسم انعقاد قرارداد ایجاد "مرکز نوآوری انفورماتیک" که با مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت هم آوا عملیاتی خواهد شد، مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به تاثیر دو مقوله فناوری و فین تک ها بر رشد و توسعه صنعت بانکی اظهار داشت: این دو مقوله پیش برنده، صنعت بانکی را با تحولات شگرفی مواجه می کنند. از این رو در شرکت خدمات انفورماتیک نیز نحوه تعامل با استارتاپ ها به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دارد و فعالیت های بسیاری برای حمایت و  بهره گیری از ظرفیت های این بخش صورت گرفته است.

وی تاکید کرد : در ادامه سیاست های حمایتی شرکت استفاده از تجارب شرکت هایی که می توانند زمینه های بهتری را در قالب مراکز شتابدهی برای شرکت های نوپا و جوانان علاقه مند در مسیر اشتغالزایی  فراهم آورند، مد نظر قرار گرفت.

مهندس نجفی افزود: شرکت خدمات انفورماتیک با همكاري شرکت هم آوا درپی رسیدن به سازوکاری نظام مند در برنامه  حمایتی خود از فین تک ها و جوانان صاحب اندیشه حوزه صنعت بانکی است و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک، ثمرات  این همکاری در صنعت بانکی نمود یابد.

گفتني است مأموریت این مرکز که  قرارداد راه اندازی آن در اختتامیه اینوتکس 2019  به امضا رسید؛ ایجاد فضای مناسب برای خلق ارزش و تجاری‌سازی ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و نوآورانه و همچنین توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در حوزه صنعت مالی است. علاوه بر این حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوپا به منظور گسترش اکوسیستم حوزه مالی در کشور،  از اهداف اصلی این مرکز عنوان شده است.

فعالیت‌های این مرکز شامل:  شناسایی، ارزیابی، انتخاب، توانمندسازی ایده‌های نو و استارتاپ‌ها  و در نهایت توسعه و رشد تیم‌های منتخب در قالب تأمین سرمایه و توسعه بازار خواهد بود.

به منظور شناسایی تیم‌های استارتاپی مناسب، رویدادهای متنوعی با موضوع فناوری‌های مالی، برگزار خواهد شد؛ رویدادهایی که طی آن  تیم‌ها علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم با شاخص‌های مختلف ارزیابی تیم و ایده برای ورود به دوره شتابدهی مورد بررسی قرارگرفته و در پایان هر رویداد، تیم‌ها در صورت احراز شرایط به دوره‌های شتابدهی وارد خواهند شد.

بر اساس این خبر تیم‌های منتخب پس از ورود به دوره‌ شتابدهی  ضمن بهره‌مندی از  حضور در فضای کار اشتراکی قادر خواهند بود با استفاده از خدمات مربیگری و مشاوره، ضمن توسعه محصول اولیه (MVP) و تحلیل کسب‌وکار و آنالیز بازار هدف خود، برای ورود به دوره رشد آماده ‌شوند.

نکته حائز اهمیت این است که عملکرد مطلوب در دوره شتابدهی مجوز ورود تیم ها به دوره رشد خواهد بود. در دوره رشد تیم‌ها، کسب‌وکار خود را توسعه می‌دهند تا به درآمدزایی مناسب رسیده و آمادگی لازم را برای جذب سرمایه به دست‌آورند. ورود این تیم شرکتها به بازار فناوری مالی، موجب تنوع و تکثر در محصولات و خدمات نوین مالی و بانکی هم جهت با نیازهای انباشته و تقویت فضای رقابت در این بازار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این مرکز در کارخانه نوآوری آزادی شرکت هم‌آوا راه اندازی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5