وب‌سایت و خبرگزاری ارز دیجیتال CCN تعطیل شد

آیا گوگل سایت‌های خبری ارز دیجیتال را هدف گرفته است

سی‌سی‌ان (CCN) یکی از بزرگ‌ترین خبرگزاری‌ها در حوزه ارز دیجیتال، روز گذشته، ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود منتشر کرد و در آن از تعطیلی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جوانز بورکگروینک (Joans Borchgrevink)، مدیر و بنیان‌گذار سی‌سی‌ان مارکت (CCN Market) و هاوکفیش ای‌اس (Hawkfish AS) و نویسنده پست تعطیلی سی‌سی‌ان، دلیل بستن این وب‌سایت را افت شدید ترافیک از جستجوی گوگل، پس از به روز رسانی هسته گوگل در تاریخ ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) عنوان کرد.

این وب‌سایت تنها در عرض یک شب، افت ۷۱ درصدی بازدید از طریق تلفن همراه و در مجموع کاهش ۵۳ درصدی ترافیک ورودی به این سایت را تجربه کرد و پارامتر دیدپذیری این خبرگزاری در گوگل از عدد ۱۲ به کمتر از ۰.۶ رسید.

بنیان‌گذار این خبرگزاری یادآور شد شاید آن‌ها در گذشته نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده باشند، اما در حال حاضر تعداد اعضای جدیدی که به تیم اضافه شده بسیار بیشتر از قبل است.

این بدان معناست که آن‌ها نمی‌توانند تحت این شرایط و با تکیه بر درآمد حاصل از تبلیغات که ۹۰ درصد کاهش یافته، به فعالیت خود ادامه دهند.

بورکگروینک اذعان داشت که آن‌ها تیم CCN را به HVY.com که یک پلتفرم خبری برای روزنامه‌نگاران است، منتقل خواهند کرد.


نمودار شاخص دیدپذیری CCN در سایت Sistrix.com

آیا گوگل سایت‌های خبری ارز دیجیتال را هدف گرفته است؟

به استناد آماری که از سایت Sistrix.com در این اطلاعیه ارائه شده، می‌توان دریافت که سایت کوین‌دسک (Coindesk) شاهد افت ۳۴.۶ درصدی بوده، در حالی که کوین‌تلگراف (Cointelegraph) نیز کاهش ۲۱.۱ درصدی بازدید بر روی تلفن همراه را تجربه کرده است.

علاوه بر این، بورکگروینک در این پست خاطر نشان کرد که نه تنها سایت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این به روز رسانی گوگل قرار گرفتند، بلکه سایت‌های دیگر به خصوص روزنامه بریتانیایی دِ دیلی میل (The Daily Mail) نیز شاهد کاهش چشمگیری در تعداد بازدیدهایشان بوده‌اند.

برخی معتقدند که «سرتیترهای کلیک‌خور»، علت اصلی کاهش بازدید دیلی میل است؛ که بنابر گزارش‌ها نیمی از ترافیک وب‌سایت خود را از دست داده است.

با این حال، در این پست آمده است که دلیل و علت کاهش بازدید برخی از سایت‌ها قابل مشخص و قابل تعیین نیست. بورکگروینک در این باره نوشت:

    مگر این که کسی که در به روز رسانی مرکزی الگوریتم گوگل دست داشته توضیح دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در غیر این صورت تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم در حد حدس و گمانه‌زنی و آزمایش است، البته تا جایی که حساب بانکیمان به ما این اجازه را بدهد.

سی‌سی‌ان ۶ سال پیش تاسیس شد و پیش از این که نام تجاری فعلی را برگزیند با نام اصلی کریپتوکوین‌نیوز (CryptoCoinNews) فعالیت می‌کرد.

بورکگروینک در ادامه این اطلاعیه نوشت:

    اگر گوگل کاملا ناگهانی و یک شبه به این نتیجه رسید که CCN بد است، چرا پیش از به روز رسانی به ما این فرصت را نداد که دلیلش را بدانیم و راهی برای تغییر پیش پای ما قرار نداد. در عوض، بدون این که ما بدانیم کجای کارمان اشتباه است، رفتاری غیر منصفانه با ما داشت و یک تیم ۶۰ نفری را تحت تاثیر قرار داد. شش سال تجربه و زحماتمان بر باد رفت.

پست اعلام تعطیلی CCN، با ارائه لیستی از درخواست‌ها از گوگل به پایان رسیده است. برخی از این خواسته‌ها عبارتند از:

• سه ماه پیش از به روز رسانی هسته گوگل، در رابطه با تغییرات مورد انتظار اطلاع و هشدار دهد.

• در رابطه با این که اگر یک شرکت به واسطه این به روز رسانی‌ها در معرض خطر کاهش بازدید قرار می‌گیرد، چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد توضیحاتی ارائه کند.

• داشتن یک کارگروه غیر سیاسی دولتی برای بازبینی و بازرسی به روز رسانی‌های موتور جستجو در راستای حفظ دموکراسی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و آزادی اطلاعات ما.

 

 

منبع: ارز دیجیتال

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄    =  23