بخش های الکام جابز الکام تورز و توان تک به الکامپ افزوده شد

تشریح ویژگی‌های نمایشگاه امسال در یک نشست خبری

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نمایشگاه الکامپ را بزرگ ترین رویداد فناوران در کشور دانست و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان متولی نمایشگاه الکامپ توانسته است زمینه حضور همه ذی نفعان را زیر یک چتر فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رسول سرائیان دیروز در نشستی خبری که برای تشریح ویژگی های نمایشگاه الکامپ امسال برگزار شد، گفت: امسال این نمایشگاه دارای چند ویژگی برجسته است و سعی شده با افزودن قسمت های جدیدی به الکامپ کمک قابل توجهی به روند رشد فناوری در کشور شود.

او با اشاره به شروع کار برگزاری نمایشگاه الکامپ ادامه داد: از بهمن ماه روند برگزاری الکامپ کلید خورد؛ اما باوجود برخی موضوعات سیاسی و اقتصادی با انتخاب شعار آینده بهتر برای نمایشگاه امسال، امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و تا امروز نیز استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه به عمل آمده است.

به گفته او امسال نیز الکام استارز، الکام تاکز، الکام ترندز و الکام گیمز نیز از بخش های اصلی نمایشگاه هستند که بخش الکام جابز نخستین بار در این نمایشگاه اجرا می شود.

او در توضیح این بخش افزود: بخش الکام جابز با این رویکرد برگزار می شود تا بستری را برای ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارها ایجاد کند. درواقع الکام جابز برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که ظرفیت حضور و فعالیت در این عرصه را دارند، مهیا شده که می توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد فراهم کرد.

به گفته سرائیان، سفرهای الکامی یا الکام تورز از دیگر برنامه های الکامپ امسال است تا با تورهای داخل نمایشگاهی توسط تور لیدرهای خاصی بازدید انجام شود؛ همچنین بخشی ویژه مهمانان خارجی برای بازدید از نمایشگاه و شرکت ها درنظر گرفته شده است.

سراییان ادامه داد: نسل پنجم، هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیا، بلاک چین، داده های باز، روباتیک،از فناوری های روز دنیاهستند که شرکت های قابل توجهی در ایران توانستند به محصولات اولیه برسند.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای در ادامه به حضور مسوولان در نمایشگاه امسال پرداخت و افزود: تعدادی از مسوولان برای برگزاری این جشنواره ما را یاری کردند و همچنین وزیر ارتباطات بحث دعوت از وزرای خارجی را در دستور کار مجموعه خود قرار داد و امیدواریم نمایشگاه امسال را با حضور تعداد قابل توجهی از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای مختلف برگزار کنیم.

سرائیان در ادامه به برنامه های جنبی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از بخش های این نمایشگاه، بخش توان تک است که سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توانیاب هایی که در حوزه فناوری فعال هستند، ایجاد شد.

دبیرکل سازمان نصر گفت: نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توان یابان قرار خواهیم داد.

او ادامه داد: بخش توان تک با ماموریت ارایه خدمات توان یابان براساس بستر فناوری اطلاعات و دیده شدن کسب و کارهای توان یابان برای جذب سرمایه گذار برگزار می شود.

الکامپ بستری برای توسعه بازار

رضا حیدری، مدیر اجرایی الکامپ نیز در این نشست خبری از ارایه تسهیلات ویژه برای شرکنندگان در نمایشگاه امسال خبر داد.

حیدری گفت: برای حضور شرکت های داخلی شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از این شرایط افزایش نیافتن تعرفه های نمایشگاهی نسبت به سال گذشته است.

او با قدردانی از حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی افزود: به همین واسطه تسهیلاتی برای حضور شرکت های خارجی فراهم شده که این باعث می شود حضور شرکت های خارجی بیش از گذشته باشد و همچنین برای شرکت های داخلی که کالا و محصول خارجی دارند در بخش تعرفه ارزی تمهیدات و تسهیلات ویژه ای نیز پیش بینی شده است. به گفته وی، اسکان رایگان بازدیدکنندگان خارجی در هتل و رفت و آمد رایگان، از جمله مزایایی است که برای بازدیدکنندگان خارجی در نظر گرفته است. همچنین مقرر شده که در زمان ورود این میهمانان، مهر ورود به کشور در پاسپورت آنان درج نشود.

حیدری افزود: تاکنون 750 تقاضا برای حضور در نمایشگاه الکامپ داخلی داشته ایم که در حال بررسی است. در عین حال تعدادی از کشورها نیز برای حضور اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی بوده و در هنوز نهایی نشده است.

او با اشاره به شرایط پیش آمده برای کاهش حضور شرکت های خارجی در الکامپ افزود: اما حضور شرکت های داخلی و استفاده از توان آنها در نمایشگاه امسال رونق بیشتری گرفته است.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در ادامه به برخی برنامه های جنبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای مثال الکام جابز برای ایجاد شغل و کارآفرینی با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای ایجاد شده است تا زمینه ای برای بازار کار دانش آموختگان فراهم شود.

به گفته او الکام جابز شامل بخشی هایی از جمله شرکت ها و موسسات آموزشی، شرکت های جاذب نیروی کار، شرکت هایی که دارای اپلیکشین ها و نرم افزارهایی هستند که می تواند در زمینه اشتغال کمک کنند و همچنین شرکت هایی است که دارای  پلتفرم دریافت رزومه کاریاب ها و متقاضیان کار هستند.

وی در ادامه به معرفی حامیان برگزاری نمایشگاه پرداخت افزود: ایرانسل، همراه اول، آسیا تک، تیپاکس اکسپرس، داده پردازان دوران، به پرداخت ملت و همچنین شرکت یکتا ققنوس پارس آریا، لیرز ایرانیان، زیرساخت امن خدمات تراکنش، شرکت تدبیر اندیشان دورسا، توسعه سامانه پویش رسانه آسیا (گپ) و پارس ارتباط افزار کیش سل پارس (سامان تل) را به عنوان حامی در کنار الکامپ داریم.

حیدری همچنین به یکی دیگر از برنامه های نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: امسال از برترین های الکامپ در مراسمی ویژه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تقدیر خواهد شد.

او ادامه داد: برای مثال طراحی و غرفه سازی برتر به عنوان یکی از جوایز در نظر گرفته شده است و شرکت های سازنده و طراحان می توانند در زمان باقی مانده با ارایه طراحی خلاقانه و ساخت غرفه های ابتکاری برنده این جایزه باشند.

به گفته او همچنین برترین نوآوری و ایده برتر، جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری، برترین خدمات در حوزه دولت الکترونیکی،  برترین توان یاب و برترین ارایه در الکام تاکز از دیگر بخش هایی است که مورد تقدیر قرار می گیرد.

گفتنی است که بیست و پنجمین دوره الکامپ از 27 تا 30 تیرماه سال جاری با شعار «آینده بهتر» در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16