صرافی ارزهای دیجیتال Coinroom در لهستان شبانه بسته شد

یک صرافی ارزهای دیجیتال لهستانی به نام Coinroom در تاریخ ۲ آوریل سال ۲۰۱۹ بسته شد، با احتساب چندین حساب کاربری با ارزش ۱۵۰۰۰ دلار موجودی. این سایت در حال حاضر در دسترس نیست و هیچ راهی برای تماس با موسسان شرکت‌ وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یک کاربربا نام Maciej گفت: “ما نمی‌دانیم چقدر پول بدست آوردند، اما قطعاً پول زیادی است.”

سایت خبری لهستانی Money.pl اولین بار در روز ۳۱ ماه می این کلاهبرداری را کشف کرد.

Coinroom به عنوان یک کسب و کار در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد و یک سال بعد وب سایت خود را افتتاح کرد. مشتریان میتوانستند ارزهای دیجیتالی را سپرده گذاری، خرید و یا به فروش برسانند.

Marcin Lukasik درخبرنامه Money.pl نوشت:

” آن‌ها همچنین می‌توانستند ارزهای دیجیتال را با ارز فیات مبادله کنند.” “در ماه آوریل کاربران ایمیلی دریافت کردند که به آنها گفته بود حساب های آنها بسته خواهد  شد.آن‌ها یک روز وقت داشتند که پول نقد خود را برداشت کنند و برای انجام این کار مجبور بودند مستقیم با مدیران مبادله ارتباط برقرار کنند. همه این موارد در قسمت خدمات وضوابطی که کاربران آن را امضا کرده بودند گذاشته شده بود. “

این صرافی رمزنگاری روز بعد بسته شد و کاربرانی که از روش مناسب پیروی نکردند، دارایی‌های خود را از دست دادند.

مالکان ناپدید شدند و Tomasz Zbigniew Wiewiora رئیس شرکت، در دسترس نبود تا به سوالات مربوط به رسوایی این خروج پاسخ دهد.

یکی از مشتریان Coinroom یافته‌است که Wiewiora پس از ترک لهستان در استونی مشغول به کار است. کاربران همچنین بر این باورند که این شرکت از قوانین NPF، اداره دولتی اقتصادی لهستان سرپیچی کرده است.

Lukasik اشاره کرد که همین اتفاق در صرافی دیگری با نام Bitmarket24 رخ داد که منجر به بسته شدن یک شبه آن صرافی شد. Coinmarket مورد بررسی قرار گرفت اما پس از چند ماه پس از ورود به لیست سیاه KNF، توانسته بود جان سالم بدر ببرد.

یکی از  کاربران سابق بر این باور است که برخی از شاخص های بسیار جالب وجود دارد که ارزهای دیجیتالی حذف شده چند روز قبل از تعطیل شدن به بازار های دیگر منتقل شده است و هیچ چیز ناپدید نمی شود.

 

منبع:  Coindesk

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  39