بیت کوین و طلا، دوست یا دشمن

ارتباط خوب بیت کوین و طلا تاکنون به سود هردوی آنها بوده است. سرمایه‎گذارانی در این دو بخش وجود دارند که در بسیاری از اوقات دارای منافع مشترک هستند. بالاخص آزادی خواهانی که به دلار آمریکا اعتماد ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از سوی دیگر ابتکارهایی مانند برپایی کمپین DropGold انجام شد که مبتکران آن خواهان قرار گرفتن بیتکوین به عنوان طلای دیجیتال در جایگاهی بهتر میباشند. چراکه آنها معتقدند بیتکوین قابل حمل‎تر، قابل تقسیم‎تر و نایاب‎تر از طلا است.

آیا رابطه این دو به هم زیستی مسالمت‎آمیز ختم میشود یا برتری یکی از آنها موجودیت دیگری را با خطر روبرو میکند؟!

اخیراً رابطه بین بیت کوین و طلا به گونه‎ای بوده است که رونق یافتن یکی به تبع رشد دیگری اتفاق افتاده است. موسسه سرمایه‎گذاری grayscale خالق کمپین “طلا را رها کنید، بیتکوین بخرید” اخیراً از وفاداری اغراق‎آمیزش به بیتکوین دست برداشت و اعلام کرد: طلا بد نیست فقط بیتکوین بهتر است.

مقایسه میان بیتکوین و طلا همواره منشأ بحث‎های فراوانی بوده است. خوشبختانه برای کسب سود از این دارایی‎ها، نیاز نیست که زیر پرچم حامیان هر کدام از آنها قرار بگیرید.

چیزی که اهمیت دارد اعتقاد و باور شماست. آیا شما معتقد هستید که طلا یک پناهگاه امن است که به ارزهای جهانی بستگی ندارد یا جایگزینی مطمئن‎تر برای بیتکوین است چرا که شهرتی هزاران ساله پشت آن قرار دارد، باید گفت که در واقع تفاوت زیادی ایجاد نمیکند.

اگر هر کدامشان در نظر شما ارزشمندند پس خریدشان برایتان منفعت بدنبال خواهد داشت و حال چه بهتر که برای خرید آنها در این راه، نیازی به تبدیل داراییتان به ارز فیات نداشته باشید.

پیتر شیف، سهامدار و آزادیخواه مشهور، سرمایه‎گذاران را قادر میسازد تا با استفاده از بیتکوین و بیتکوین کش از طریق وبسایت Schiffgold ، طلا و نقره را بخرند و آن را به شکل فیزیکی تحویل بگیرند.

شرکت Kinesis نیز که در حوزه رمزارزها فعالیت میکند، طی همکاری با گروه Contis یک برنامه وسیع کارت اعتباری در سراسر انگلستان و اتحادیه اروپا راه‎اندازی کرده است که طلا و نقره را به‎عنوان پشتوانه ارزهای دیجیتال بصورت اختصاص واحد به واحد (۱:۱) قرار داده است که موجب میشود طلا قابل خرج کردن باشد.

یکی دیگر از روش‎های بدست آوردن طلا بدون دیدن حتی یک شمش، استفاده از وبسایت Currency است که مبادله‎ی کالاها را در برابر طلا و چیزهایی که ارزششان تا ۱۰۰ برابر طلا میباشد را میسر کرده است. کافی است از بیتکوین و اتریوم استفاده کنید.

مثل بیتکوین، طلا میتواند انواع مختلفی برای سرمایه‎گذاران داشته باشد. از جمله مشتقات طلا، محصولات مصنوعی و … . به عنوان مثال توکن دیجیتال طلا یا DGT، قابل معامله در صرافی‎های مختلف رمزارز است و هر واحد آن معادل یک گرم طلا است.

شباهت‎های بیتکوین و طلا

از دیدگاه سرمایه‎گذاری، شما مجبور نیستید در مورد ارزشمندتر بودن بیتکوین نسبت به طلا ویا بالعکس صحه بگذارید تا بتوانید آنها را برای سرمایه‎گذاری طولانی مدت برگزینید.

یکی از دلایلی که چرا هر دو دارایی به‎عنوان بخشی از یک سرمایه‎گذاری جامع جذاب هستند، این است که میتوانند نرخ رشد خود را افزایش دهند. سرمایه‎گذاری در دارایی‎هایی که همبستگی کمتری با یکدیگر دارند میتواند ریسک تعدیل شده‎ی بازگشت دارایی‎ها را افزایش دهد.

درحالیکه اقتصاد جهان از رکود ایمن نیست، بیتکوین و طلا، انعطاف‎پذیری قابل توجهی را در برابر رویدادهایی که اقتصاد جهان را مختل کرده‎اند، از خود نشان داده‎اند. زیبایی هر دارایی این است که میتواند برای هرکس معنا و مفهومی متفاوت داشته باشد، و به این ترتیب هرکس دلایل خود را برای خرید طلا یا بیتکوین در اختیار دارد.

آیا شما طلا را برای زیبایی‎اش دوست دارید یا کمیابی و ارزش ذاتی‎اش برایتان جذاب است. در مورد بیتکوین نیز قابلیت دخیره کردن آن در کیف‎پول سخت‎افزاری یا استفاده از آن برای خرید کالاها و خدمات میتواند منشأ جذابیت باشد.

در مجموع اگر توانسته باشیم مطلب را جا بیاندازیم شما مجبور نیستید طلا را رها کنید و بیتکوین بخرید یا برعکس بلکه میتوانید هر دو را داشته باشید.

منبع:  bitcoin.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  16  =