صرافی بایننس به زودی ارزهای دیجیتال باثبات خود را عرضه می کند

صرافی بایننس، که از نظر حجم معاملات روزانه در بین تمامی صرافی­‌های ارز دیجیتال در رتبه اول قرار دارد، روز پنجشنبه ۱۶ خرداد در خبری که در کوین‌دسک منتشر شد تایید کرد که قرار است به زودی ارزهای دیجیتال باثبات خود را عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در مصاحبه تلفنی وی ژو (Wei Zhou)، مدیر مالی بایننس با بلومبرگ، او گفت که اولین ارز دیجیتال باثبات بایننس در عرض چند هفته یا نهایتا تا یک یا دو ماه آینده راه‌­اندازی خواهد شد.

به گفته ژو، این توکن که بایننس جی‌­بی‌­پی (Binance GBP) نام دارد، قرار است کاملا با پوند انگلیس پشتیبانی شود.

او همچنین اضافه کرد که در آینده استیبل کوین‌های دیگری با پشتوانه پول­‌های فیات دیگر توسط بایننس راه‌­اندازی خواهند شد.

این در حالی است که بایننس در حال کار با شرکایی است که هر کدام قصد راه‌­اندازی ارز دیجیتال باثبات خود بر روی بلاک چین انحصاری بایننس، یعنی بایننس چین (Binance Chain) را دارند.

این حرکت توسط بایننس رقبای جدی زیادی را به بازار ارزهای دیجیتال اضافه خواهد کرد اما رقابت ارزهای دیجیتال باثباتی که قرار است توسط بایننس ایجاد شوند با استیبل کوین تتر، بحث برانگیز خواهد بود.

تتر، استیبل کوینی است که توسط موسسه‌­ای وابسته به صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس ایجاد شده و اخیرا مشخص شده که بر خلاف آنچه قبلا ادعا کرده بودند، این ارز بطور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌­شود.

علاوه بر این، موسسه ارائه دهنده تتر درگیر یک اختلاف قانونی با دادستان کل نیویورک بر سر یک وام پنهانی نیز شد.

از یک سو وجود چنین مسائلی در رابطه با تتر، به احتمال زیاد می­‌تواند روی اعتماد سرمایه­‌گذاران نسبت به این استیبل کوین تاثیر داشته باشد.

از سوی دیگر طبق گفته ژو توکن‌­های ارائه شده توسط آنها قرار است با پشتوانه ۱۰۰ درصدی به پول فیات باشند که شفافیت بیشتری نسبت به تتر دارند و با پذیرش قابل توجهی از سوی کاربران روبرو شوند.

به گفته ژو، مدیر مالی بایننس، این صرافی در حال حاضر هیچ برنامه‌­ای برای ارائه ارز دیجیتال باثبات با پشتوانه دلار آمریکا ندارد.

حرکت هوشمندانه بایننس

پشتوانه قرار دادن پوند انگلیس برای اولین ارز دیجیتال باثبات بایننس در حالی که بازار مملو از استیبل کوین‌های با پشتوانه دلاری شده، می‌تواند حرکت هوشمندانه‌ای از سوی این صرافی باشد.

اگر تنش‌های کنونی بریتانیا که در خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) به وجود آمده را هم در نظر بگیریم، بایننس در واقع راه‌حلی برای حفاظت از سرمایه‌گذاران بریتانیایی و تسهیل ورود آن‌ها به بازار ارزهای دیجیتال ارائه داده است؛ حرکتی که می‌تواند جای پای بایننس را در خاک بریتانیا محکم‌تر از قبل کند.

 

منبع: coindesk

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  41