تلاش همه جانبه کره جنوبی برای حل مشکلات بانکی

دیدار همتی با معاون نخست وزیر کره جنوبی

هونگ نام کی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و مالی کره جنوبی، در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی کشورمان، روابط با ایران را بسیار مهم خواند و از به کارگیری تمام تلاش خود برای حل مشکلات بانکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی امروز در سئول با هونگ نام کی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و مالیه کره جنوبی دیدار کرد.

 در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به عدم همکاری بانک‌های آن کشور برای تأمین واردات فعالان اقتصادی کشورمان، به منابع زیاد بانک مرکزی نزد آن بانک‌ها و همچنین تأثیر منفی که این رفتار در روابط دوستانه دوکشور دارد، اشاره کرد و از آقای هونگ نام کی خواست این موضوع را هرچه سریعتر حل وفصل کند.

رییس کل بانک مرکزی کشورمان تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا درفشار حداکثری خود شکست خورده است و ما علاقمند نیستیم تحت تأثیر محدودیت‌های ایجاد شده از سوی آمریکا، روابط ایران وکره آسیب ببیند و دولت ما نیز علاقمند به توسعه روابط دوستانه با کره است.

همچنین در این دیدار معاون نخست وزیر کره جنوبی درابتدا ضمن اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی ایران در ده ماه گذشته برای تثبیت وضعیت اقتصادی ایران، از آن به عنوان اقدام برجسته دکتر همتی یادکرد.

هونگ نام کی، تأکید کرد: ما هم از وضعیت پیش آمده درروابط بانکی دو کشور و مشکلاتی که برای صادرکنندگان کره‌ای و واردکنندگان ایرانی پیش آمده است ناراحت هستیم و با توجه به اینکه روابط ایران وکره را بسیار مهم تلقی می کنیم، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل به کار می‌گیریم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =