امضاء تفاهم نامه همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک تجارت

صندوق ضمانت صادرات ایران وبانک تجارت به منظور توسعه تامین مالی و ارایه خدمات صادراتی بانک با پوشش صندوق تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران ، این تفاهم نامه با حضور افروز بهرامی ، رئیس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت با هدف افزایش سهم صادرات از مجموع تسهیلات اعطایی بانک و توسعه تامین مالی صادراتی از طریق اعتبار فروشنده توسط بانک با پوشش صندوق، به امضاء رسید .

افروزبهرامی، در این جلسه با اشاره به اینکه بانک تجارت اولین بانکی است که با این صندوق تفاهم نامه امضاء می کند، گفت: بانک تجارت همواره طی این سال ها به عنوان یک بانک پیشرو در تمام عرصه های بانکداری، حاکمیت شرکتی و بازار سرمایه بوده و بسیار خرسندیم که این تفاهم نامه در راستای تسهیل تامین منابع مالی برای صادرکنندگان امضا می شود.

وی افزود: امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه در سالی که سال رونق تولید نامگذاری شده، منجر به افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی برای توسعه صادرات و ورود بنگاه ها به بازارهای بین المللی گردد ودر عین حال با انجام ابزارهای جدید تامین مالی و خرید دین اسناد صادراتی دریچه های جدیدی برای تامین مالی بنگاه های صادراتی گشوده شود .

رضا دولت آبادی، نیز در این نشست با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت : بانک تجارت طی این سال ها با ارائه سبد خدماتی و تسهیلاتی متنوع توانسته به عنوان یک بانک پیشتاز در این امور تفاهم نامه های مختلفی را با شرکت ها به امضا رسانده و همواره روابط بسیار مناسبی در ارایه خدمات مختلف بانکی با این مجموعه ها داشته است.

وی افزود: امروز هم در راستای تحقق اهداف شعار" رونق تولید" و حمایت از صنایع تولیدی و صادرکنندگان بانک مصمم است تا این همکاری گسترش یافته و دوطرف به یک مشارکت برد- برد دست یابند.

از اهداف انعقاد این تفاهم نامه می توان به، افزایش سهم صادرات از مجموع تسهیلات اعطایی بانک با پوشش صندوق، معرفی خدمات و محصولات صندوق توسط بانک، جهت سوق دادن و معرفی مشتریان صادراتی خود به صندوق و معرفی مشتریان صادراتی از سوی صندوق به بانک و همکاری های لازم با صندوق در راستای تسریع مراحل اعتبار سنجی مشتریان اشاره کرد.

همچنین ادامه و توسعه تامین مالی صادراتی از طریق اعتبار فروشنده توسط بانک با پوشش صندوق، تشکیل کارگروه مشترک جهت طراحی و عملیاتی نمودن ابزارهای جدید تامین مالی صادراتی، تنزیل اسناد صادراتی صادر کنندگان توسط بانک به پشتوانه بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی صندوق، برگزاری نشست های تخصصی با صادرکنندگان کالا و خدمات از سوی صندوق و بانک، همکاری بانک و صندوق در زمینه امور بازار سرمایه و سهام و توسعه سپرده گذاری منابع صندوق در بانک، از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  18