تشکیل شورای سیاست های فناوری برای بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

براساس خبر رسمی منتشر شده در روز ۲۹ ماه می، انجمن جهانی اقتصاد (WEF) اعلام کرده که با تشکیل شش بخش مجزای شورای انقلاب صنعتی برای کار بر روی راهنمایی های سیاست های فناوری جدید موافقت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این شورا در حال حاضر به دنبال کمک به تنظیم کنندگان قانونی در زمینه هوش مصنوعی، تجهیزات سیار، بلاک چین، هواپیماهای بدون سرنشین، اینترنت اشیا و روش‌های پزشکی است.

این هیات‌ها که گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر که از رهبران بخش‌های دولتی و خصوصی، جامعه مدنی و دانشگاهیان تشکیل شده‌اند، به طور منظم گرد هم می‌آیند تا به عدم وجود قواعد واضح و روشن که در این زمینه تعریف ‌شده رسیدگی کنند.

این اعلامیه یاد آور می شود  که این شوراها برای اولین بار در مرکز گردهمایی انقلاب صنعتی چهارم در سان‌ فرانسیسکو ملاقات کردند.

WEF وعده داده است که این سازمان ها تبادل سیاست های بین المللی را فعال خواهند کرد، شکاف های قانونی را حل می کنند، درک مشترکی از بهترین شیوه های سیاست گذاری ایجاد می کنند و راهنمایی های استراتژیک را فراهم می کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبران این شوراها، متشکل از رهبران آکادمی علوم پزشکی چین، شرکت Dana – Farber، کمیسیون اروپا، غول تکنولوژی مایکروسافت، تولید کننده تراشه موبایل Qualcomm، Uber و بانک جهانی هستند.

همانطور که در ابتدای ماه جاری گزارش داده شد، WEF با بیش از ۱۰۰ زنجیره تامین جهانی و رهبران لجستیک برای استاندارد سازی برنامه‌های بلاکچین در این صنعت همکاری کرده‌است.

در پایان ماه ژانویه، WEF مدیر عامل و بنیانگذار شرکت BitPesa، خانم Elizabeth Rossiello را به عنوان یکی از دو عضو مشترک شورای جهانی فناوری بلاک چین منصوب کرد.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  14  =