یک سوپرایز ویژه برای کاربران پات/ استقبال دکتر نور بخش از روشندلان ایران کیش

شهره آقابابی مدیر پروژه پات در گفتگو با بانکداری الکترونیک عنوان کرد:

مدیر پروژه پات با تشریح امکانات اضافه شده به این اپلیکیشن طی یک سال اخیر، بر رعایت استانداردهای امنیتی در سرویس های ارائه شده اپلیکیشن پات تا به امروز تاکید کرد و از رونمایی از جدیدترین نسخه این اَپ در تابستان 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شهره آقابابایی درباره ایده طراحی اپلیکیشن «پات» و امکاناتی که تاکنون در این اپ به کاربران ارائه شده است گفت: آخرین نسخه  اپلیکیشن پات در 25 اردیبهشت 97 رونمایی و در یک سال فعالیت همواره ماژول هایی با هدف ارائه امکانات بیشتربه آن اضافه شد از جمله ماژول  پرداخت عوارض آزاد راهی، خرید شارژ و بسته اینترنتی اپراتور مجازی شاتل ، پرداخت قبوض تله کیش که روی سیم کارت های شهروندان جزیره کیش افزوده شد.

وی در خصوص ارائه خدمات اختصاصی به مشتریان بانکی از طریق پات خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های راه اندازی شده در نسخه 98 پات،امکان ارائه گزارش اعتباری بانکی است که نوعی اعتبار سنجی نیز تلقی می شود و افراد می توانند از این طریق، امتیاز اعتباری، وضعیت اعتباری، وضعیت اقساط و تسهیلات، معوقات و تمام قرار دادهایی که تا امروز در سیستم های بانکی و موسسات اعتباری داشته‌اند را در یک گزارش واحد ببینند.

فرایند امتیاز دهی کاربران«پات»

مدیر پروژه پات با تاکید بر ضرورت ایجاد روش های تشویقی برای جذب مخاطبان افزود: دراین اپلیکیشن طرحی تشویقی تحت عنوان «طرح سمپاتی» برای کاربران خود راه اندازی کرده است که نوعی سیستم تشویقی و کش بک است.به این صورت که در استفاده از پات، نوعی سطح بندی و امتیاز دهی بابت برخی از تراکنش ها درباره کاربران صورت می گیرد و افراد براساس امتیازات در سطح و رتیه های مختلف قرار می گیرند و زمانی که به سقف برنز، نقره ای، طلایی و پلاتینیوم برسند می توانند از این امکان استفاده کنند که به کیف پول آنها بازگشت داده  شود و یا اینکه این روند ادامه یابد تا به سطح بعدی بروند و هر سطح مزایایی بیشتر از لول قبلی دارد.

آقابابایی از ارائه نسخه جدید اپلیکیشن«پات» در تابستان سال 98 خبر داد و گفت: قرار است در ابتدای شهریور جدیدترین نسخه این اپلیکیشن منتشر شود که ارائه این نسخه به همراه سورپرایزی بزرگ برای همه کاربران خواهد بود؛ چراکه قرار است با اپلیکیشنی در سطح استاندارد جهانی روبرو شوند.

پات؛ چشم امن کاربران روشندل

شهره آقابابایی با اشاره به استقبال چشمگیر از ارائه ماژول های اختصاصی برای نابینایان در اپلیکیشن «پات» اظهار کرد: روزی که این ایده ارائه و پیاده سازی شد شخصا فکر نمی کردم که تا این اندازه مورد استقبال واقع شود، اما این اتفاق خیلی زود باعث شناخته شدن هر چه بیشتر پات شد.

وی خاطر نشان کرد: ما این ماژول را به کمک گروهی از روشندلان عزیز پیاده سازی و کاستومایز کردیم و این عزیزان در طی مراحل دولوپ و تست کاملا در کنار ما بودند و در واقع این ماژول با همکاری انجمن روشن دلان نور اصفهان راه اندازی شد. چند ماه بعد نیز از طرف انجمن نابینایان ایران با ما تماس گرفته شد و به عنوان تنها اپلیکیشن پرداختی که امکان پرداخت کارت به کارت همزمان را برای روشندلان فراهم کرده بود با ما گفتگو شد.

استقبال دکتر نور بخش از روشندلان

مدیر پروژه پات ادامه داد: در تمام دنیا همواره استانداردهایی برای گوشی های تاچ اسکرین پیاده سازی می شود تا روشندلان نیز بتوانند از خدمات این گوشی ها استفاده کنند.البته ما توانستیم با استفاده از آنها خدمات پرداخت، کارت به کارت و … را در یک اپلیکیشن پرداخت فراهم کنیم و مفتخریم که روشندلان بسیاری ضمن استفاده از این امکان با مرکز خدمات ما تماس می گرفتند و پیشنهادات زیادی برای ارتقای این اپ ارائه کردند.

ما نیز پیشنهادات را پیاده سازی کردیم تا اینکه نهایتا در بهمن 97 توانستیم به همین دلیل جایزه دکتر نوربخش را در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دریافت کنیم.همینطور به دلیل چند زبانه بودن اپلیکیشن و احترام به اقوام ایرانی جایزه کسب کنیم.نکته ای وجود دارد این است که وقتی اپلیکیشنی بخواهد برای گروههایی مثل روشندلان و یا هر جامعه دیگری پیاده سازی شود، باید استاندارد های خود را داشته باشد و اگر آن استاندارد ها رعایت شود، برای آنها قابل استفاده خواهد بود.

برنامه هایی برای فراگیری«پات» در سال جاری

این مقام مسئول در شرکت ایران کیش در خصوص برنامه های این شرکت در سال جاری برای گسترش استفاده از اپلیکیشن پرداخت پات خاطرنشان کرد: برای گسترش استفاده از پات کمپین های تبلیغی مختلفی در نظر گرفته شده است ،البته سعی ما بر این است که سیستم های وفاداری و کش بک را برای کاربران فعلی راه اندازی کنیم. چون در حال حاضر ما 3 میلیون و 500 هزار کاربر داریم که اگر همین تعداد نسبت به خدمات آن راضی باشند و وفادار باشند، باعث موفقیت این اپ و افزایش سهم بازار ما خواهد شد.همچنین در سال جدید سیستم های تشویقی برای کاربران فعلی و کاربران جدید  طراحی شده است.

وی درباره سایر طرح های تشویقی در نظر گرفته شده برای افزایش جذابیت کار با این اپلیکیشن افزود: غیر از طرح سمپاتی که از 25 اردیبهشت شروع شده است،از همین ماه(خرداد) هر ماهه برای کاربران قرعه کشی خواهیم داشت و به 7 نفر 7 جایزه ده میلیون تومانی و در پایان سه ماهه کمپین یک جایزه 100 میلیون تومانی به یک کاربر اعطا خواهیم کرد. در کنار آن نیز برنامه های تبلیغاتی مختلفی خواهیم داشت که در نسخه‌های مختلفی که عرضه می کنیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

«پرداخت امن تو» به معنای واقعی

مدیر پروژه پات این اپلیکیشن را مدعی ترین اَپ در حوزه امنیت پرداخت دانست و گفت: باید دقت کنیم که حتی اسم این اپلیکیشن مخفف پرداخت امن تو است؛ لذا پایبندی به بحث امنیت برای ما تا حدی است که همواره تلاش می کنیم تا این بخش از کار ما دچار خدشه نشود.

در این راستا نیز همواره تک تک سرویس هایی که ارائه می شود به مهمترین مساله و دغدغه ما یعنی امنیت توجه ویژه دارد. به طور مثال در طراحی سرویس ویژه روشندلال بخشی که بیشترین زمان را از ما گرفت بحث امنیت بود و دقت ما بر این بود تا داده های حساس (Secret data) به گونه پیاده سازی شود تا یک روشندل در استفاده از این اَپ دچار مشکل امنیتی نشود و خوشبختانه توانستیم در نهایت این سرویس را طبق استانداردهای جهانی پیاده سازی کنیم .

وی در تشریح بیشتر خدمت جدید پات یعنی قابلیت اعتبارسنجی و تدابیر اجرای صحیح و امن آن که در آخرین نسخه این اپلیکیشن ارائه شده است خاطرنشان کرد: در این نسخه به این نکته توجه شد که گزارش برای کسی غیر از صاحب حساب و تسهیلات قابل نمایش نباشد و صرفا همان شخص این گزارش را دریافت کند.

این کار از طریق تطبیق کد ملی که صاحب سیمکارت در سامانه شاهکار دارد و کد ملی که در سیستم بانک پشت حساب او قرار گرفته است انجام می شود.چراکه بحث امنیت برای ما بسیار حساس است و تمام زیرساخت های ما به طور دائمی توسط شرکت شاپرک در حال کنترل، بازرسی و نظارت است و تراکنش هایی که از سیستم های ما عبور می کند، به هیچ وجه ذخیره‌سازی نمی‌شود.

حتی گزارش اعتبار سنجی در هیچ کجای سیستم های ما ضبط و نگهداری و ذخیره سازی نمی شود. بر همین اساس ادعای ما همواره این است که پات در حال انجام رسالت خود یعنی «پرداخت امن تو» در ارائه خدمات به کاربران است.

گزارشی از: حسین غیوری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  94